Krvavé evangelium: apokalypsa se blíží

strom

Pro recenzi jsem si vybrala knihu Krvavé evangelium od Jamese Rollinse a Rebeccy Cantrellové. Samotný název knihy ve mně vyvolával otázku, jak asi autoři skloubili křesťanské učení s prvky typickými pro thriller. Jméno J. Rollinse, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších autorů tohoto žánru, slibovalo čtenářskou kvalitu. Velkou neznámou pro mě byla účast R. Cantrellové, jinak autorky detektivek odehrávajících se ve 30. letech 20. století v Německu.

knihaV izraelské Masadě dojde k zemětřesení a slavná pevnost je zničena. Trojice hlavních hrdinů zde pátrá po knize, kterou údajně napsal Kristus vlastní krví a která se nesmí dostat do rukou Belialu, organizace toužící ovládnout svět. Triádu tvoří kněz Rhun Korza, voják Jordan Stone a archeoložka Erin Grangerová, ústřední postava celého románu.

Děj knihy vychází z biblické myšlenky, že po otevření všech sedmi pečetí Knihy, kterou drží ve své ruce vládce na nebeském trůnu, dojde k apokalypse (Zjevení 5. kapitola a dál). Tou Knihou je v románu Kristovo evangelium. Knihu samozřejmě nemůže najít a otevřít ledaskdo. Pradávná věštba tvrdí, že to dokáže pouze trojice složená z Rytíře Kristova, Válečníka a Vědmy. Těmi jsou naši hrdinové.

Děj se odehrává na více místech světa – začíná v Izraeli, hrdinové se později dostávají do Německa, Ruska, a skončí ve Vatikánu. Příběh postupně graduje, setkáme se zde kromě lidí i s „hodnými“ a „zlými“ upíry, připlete se nám do cesty i pár zajímavých osobností jako Alžběta Báthory nebo podivínský Rasputin, zmutovaní vlci či netopýři.

Závěr je pochopitelně nejdramatičtější, nemohla jsem se však zbavit dojmu, že až příliš často autoři využívají šťastné náhody, které vyvoleným pomáhají v úkolu. Připustíme-li ale myšlenku, že ústřední trojice je románu pod ochranou Kristovou, zas takový problém to být nemusí. Nutno dodat, že konec není zcela očekávaný, ani zcela uzavřený. Uměla bych si představit pokračování.

Jedná se o thriller s hororovými prvky. Autoři mistrně skloubili prvky několika módních vln, konkrétně čtenářský zájem o upíry a brownovské pátrání po tajemném předmětu na základě historických (či spíše „historických“) indicií. Psychologie postav není moc složitá, dá se předpokládat, jaké se vyvinou vztahy mezi hrdiny. V tomto žánru to ovšem není zas tak na závadu, podstatné je napětí, které autoři zvládli bravurně. Mohu jen doporučit.

Knihu Krvavé evangelium vydalo nakladatelství BB Art