Rodinná tajemství

Každý má kostlivce ve skříni. U někoho je to jen malá kostřička, která se snadno zavře do šuplíku na ponožky, ale u někoho by nestačila celá šatna. A taková je i rodina hlavní hrdinky nového románu Kate Furnivallové Stíny na Nilu. Jak nám napovídá anotace, Jessica Kentonová o jednoho bratra již přišla a rozhodně nehodlá dopustit, aby se to stalo i druhému. Tim je pro ni nejbližší člověk na celém světě a neexistuje nic, co by ji mohlo zastavit, aby jej našla. Ale bude to skutečně tak prosté?

knihaJessica se odstěhovala z domu svých rodičů v den, kdy jí bylo osmnáct. Nemohla déle snášet to ponuré prostředí a pocit, že stejně nikdy nesplní otcovy nároky. To její bratr byl vždycky hodný chlapec a pod otcovskou kuratelou byl vlastně až do dne, kdy zmizel. Jessie svého bratra miluje, udělala by pro něj cokoli, protože by nedovolila, aby selhala podruhé. Sice jí tenkrát, když rodiče odvezli Georgieho, bylo sedm let, ale co na tom záleží? Svého malého bratříčka neochránila.

Vydává se proto po bratrových stopách, které jí pro případ nouze zanechal. Je si jistá, že vodítka, vážící se k jejich nejmilejším příběhům o Sherlocku Holmesovi, nejsou náhodná. Ač to jejímu průvodci siru Montagueovi Chamfordovi zní sebebláznivěji, ona prostě ví, že ji bratr vede. Co na tom, že se musí vypravit až do Egypta? Vlastně je to logické, když je zanícený archeolog se zaměřením na egyptologii. Jen pořád nechápe, proč tak náhle zmizel.

„Bratři,“ řekla Jezdi své sklence s whisky, „jsou komoditou, které je třeba se držet.“ Dala si další pořádný doušek. Proč to Tabitě krucinál šlo mnohem lépe než jí?
„Mohu vám přinést něco k pití?“
Jessie zvedla oči a uviděla před sebou čísi obličej. Byl příliš blízko. Patřil muži s požitkářskými ústy a modrýma očima. Jessie vždycky letěla na mužské s modrýma očima.
„Ne, děkuji.“
„Nemohu přece připustit, aby krásná mladá dáma tady seděla tak osamocená.“ Modré oči se na Jessie zářivě usmívaly.
„Nejsem tady sama.“
(FURNIVALLOVÁ, Kate. Stíny na Nilu. Vyd. 1. Praha: BB/art, 2013. 392 s. ISBN 978-80-7461-441-5. Str. 80-81.)

Stíny na Nilu jsou strhujícím detektivním příběhem s nádechem romantiky. Chytí vás a nepustí. Budete s nadšením otáčet stránku za stránkou, abyste zjistili, co pro vás má autorka připraveného dál. Zvláštní napětí ve vás udrží i tím, že kapitoly ze současnosti prolínají paralelní kapitoly z minulosti, díky nimž si uvědomíte, že vlastně ani Jessie nezná svého bratra tak dokonale, jak se domnívá. A že jejich rodina je ještě zvláštnější, než by se na začátku mohlo zdát.

Děj se odehrává ve třicátých letech, takže vás jako bonus ke skvěle napsanému příběhu čeká i výlet do doby, kdy létání nebylo běžnou záležitostí a cesta z Anglie do Egypta se tak sama o sobě stávala dobrodružstvím. Elegantní dámy a galantní pánové podtrhují dějovou linku a dodávají tak punc dokonalosti perokresbě jednotlivých postav. Stíny na Nilu jsou knihou, kterou lze jedině doporučit.

Knihu Stíny na Nilu vydalo nakladatelství BB/art