Loupežníci ve dvojím kabátě

Nakladatelství Edika má na svém kontě již desítky dvojjazyčných knih. Tou nejnovější je německé drama spisovatele Friedricha Schillera – Loupežníci. Pokud zastáváte názor, že kvalita knihy nezávisí jen na obsahu a stylu, ale také na jazyku autora, přitom vaše znalosti němčiny nejsou na úrovni Schillera, tato kniha pro vás bude příjemným kompromisem, jak si drama přečíst v původním znění a porozumět mu. To však není jediný důvod, proč tato edice vychází – knihy jsou především určeny jako pomůcka při výuce cizího jazyka. Nechybí tak slovníček složitějších slov, cvičení, která můžete dělat před, během a po přečtení dramatu, a poslechové CD.

knihaText je zrcadlově rozdělen na českou a německou verzi. Že vás Jana Navrátilová a Jan Budňák, kteří drama pro výuku upravili, nenechají lelkovat, je jasné hned po pár stranách. Mnohé dobové výrazy vás přinutí listovat slovníčkem, ale záleží na vaší pokročilosti, nakolik se vám text bude číst plynně. Úskalí může být právě v zastaralosti některých výrazů, které při čtení běžných textů (novin, článků na internetu atd.) nevyužijete, ale budou velkým přínosem při čtení klasiků. Je dobré si tedy rozmyslet, jakou část svojí slovní zásoby chcete obohacovat.

Jak již bylo zmíněno, autoři poskytují ke knize i CD, na kterém najdete drama namluvené rodilými mluvčími. Bylo by asi zbytečné tu popisovat klady zvukové stopy, a tak pokud nečekáte rozhlasovou hru, nebudete zklamaní. Dramatické situace, které se odvíjí při čtení knihy ve vaší mysli, se rozhodně neodehrávají na nahrávce, což ale neubírá na správné výslovnosti. Přednes je srozumitelný, nepřerušovaný doprovodnými zvuky a v přiměřeném tempu.

Ve cvičeních, která vás čekají na konci knihy, si můžete drama zrekapitulovat, rozšířit nebo procvičit si zásobu pojmenování lidských vlastností v části o proměně charakterů hlavních postav a jiné. Autoři tohoto vydání tak čtenáře vedou k hlubšímu pochopení a vnímání samotného textu, nejen zapisování nových slovíček a porozumění mluvenému slovu.

Knihu Die Räuber – Loupežníci vydalo nakladatelství Edika