Láska = posedlost a manipulace

detail

S autorkou Sylvou Lauerovou jsme se již seznámili prostřednictvím recenze knihy Jumaroro (van Aspen, 2011). Před námi teď ale stojí naprosto odlišný žánr. Stěžejním tématem tohoto titulu je totiž erotika. Ještě jinak můžeme tuto knihu ocejchovat, a to jako „oddychová letní četba“. Možná nic náročného, říkáte si, ale opak je pravdou.

Hlavní hrdinka Markéta nenechá čtenáře na pochybách, že jen ona může mít vše, na co si vzpomene, a nebude tomu jinak. A právě tímto se z očekávané odpočinkové četby stává četba náročná. Vyčerpávající není tak ani samotný příběh, ale Markétino počínání si. Před námi otevírá své stránky erotický román Hračka (van Aspen, 2007), prvotina autorky Sylvy Lauerové.

knihaDěj knihy se odehrává na malém ostrůvku Fregate (kousek od souostroví Seychel). Tento ostrov je jen pro VIP hosty. Je zde naprosté soukromí, což právě tyto VIPky vyhledávají, a je jim umožněn takový luxus, o kterém se obyčejným lidem ani nezdá. Pro zaměstnance hotelů platí ta nejpřísnější pravidla týkající se mlčenlivosti ohledně soukromí ubytovaných celebrit. Hlavní hrdinka Markéta patří mezi externí zaměstnance. Její pracovní náplň spočívá v meditování, relaxaci a uvolňujícího cvičení s hosty hotelu. Život Markéty je prostě záviděníhodný, především co se prostředí týče. Co se ovšem stane, když si její služby vyžádá celebrita s velkým C! A totiž Tom, velice slavný herec, po kterém Markéta již delší dobu touží. Neexistuje pro ni žádná překážka, která by ohrozila či zmařila její záměr Tomáše získat, natož jeho přítelkyně!

Co se stává problémem, je Markétina osobnost. Na první dojem sebevědomá, hrdá, přitažlivá a krásná žena se stává manipulativní sobeckou mrchou. Sylva Lauerová si pohrává s osudem hrdinky od začátku až do samého konce knihy. Činy Markéty jsou nepředvídatelné podobně jako její proměnlivost charakteru a temperamentu. Jde si cíleně za svým vyvoleným. Její jednání se čtenáři (či čtenářce) může líbit, ale i vyvolat znechucení. Riziko odložení knihy je velké! Čím je určitě čtenářova pozornost přitahována, je barvitý a dosti působivý popis eroticky vypjatých scén hlavní hrdinky, která má velice silný sexuální apetit. Sylva Lauerová se vyloženě vyžívá v těchto smyslných scénách, až to místy působí trochu lacině. Je to z důvodu toho, že některé části děje se jakoby stahují do pozadí, aby se upřednostnily a vyzdvihly erotické pasáže. Což sice není chybou, ale působí to místy prvoplánově.

Jako vždy ale zaleží na čtenáři, jestli je tato „růžová oddychovka“ pro něj to pravé ořechové. Nechť si zvolí každý sám. Román Hračka autorce vysloužil přiřazení do šuplíku s názvem erotická literatura – tomu se ale sama Sylva Lauerová brání. My sami víme, že dnes už je na světě kniha Jumaroro (van Aspen, 2011), která „zachránila“ autorčinu čest a je mnohokrát čtivější než Hračka. Čtení není náročné, ale i ti nároční čitatelé nemusí odmítnout hravý román, protože Hračka si opravdu umí hrát.

Knihu Hračka vydalo nakladatelství van Aspen v roce 2007