Romantické pohlazení s humorným nádechem

Pokud jste četli knihu …A pak ji políbil, jistě jste s velkou dávkou netrpělivosti čekali na pokračování romantické série od Laury Lee Gurkhe. Nakladatelství Domino své čtenáře nezklamalo a vzápětí vydalo Pletichy krásného vévody. A nebojte, pokud jste první díl nečetli, nemusíte se tomuto vyhýbat. Propojeny jsou jen velmi volně, takže vám nic nebrání v tom si toto romantické dílko přečíst.

knihaJistě, nejedná se o příběh, který by mohl aspirovat na Nobelovu cenu za literaturu. Ale upřímně – je to jedno z nejlepších letních čtení, na něž můžete narazit. Příběh lásky mezi chudou švadlenkou Prudence Bosworthovu a vévodou Rhysem de Winter, vévodou ze St. Cyres, je plný zvratů, zajímavých situací a humoru. Do jejich životů, které by se za žádných jiných okolností nepropojily, totiž zasáhne nečekané dědictví s jednou drobnou podmínkou.

Aby Prudence získala nárok na roční apanáž po otci, jehož nikdy neviděla, musí se do roka vdát. Uznejte, milion liber ročně za sňatek přece stojí, ne? Zpočátku jí tato podmínka nepřijde nesplnitelná, ale když zjistí, že její milovaný Rhys bojuje nejen s duchy minulosti, ale i s finančními prostředky, její sny se zbortí jako domeček z karet. Dokáže Rhys svou vyvolenou přesvědčit, že ji miluje? Uvěří Prudence, že zpočátku mu skutečně šlo jen o její věno, ale nakonec zjistil, že peníze jsou to poslední, co jej na ní zajímá? Zabere jeho velké vyznání v novinách, nebo jej bude Prudence považovat za prázdné romantické gesto?

„Prudence rozčileně vyskočila. Při pohledu na něj nepociťovala závratnou radost ani příval touhy. Jen hlubokou palčivou bolest a planoucí vztek nad jeho zradou. „Co tu děláš?" pronesla, zatímco ostatní dámy vstaly s poněkud větší grácií, „Okamžitě odejdi!"
„Ach, Harry!" zaúpěla Emma tiše. „Cos to provedl?"
„Vyřizujeme obchodní záležitost, Emmo," oznámil vikomt a snažil se tvářit jakoby nic. „Víš přece, že jakmile řeším obchody, všechno ostatní jde stranou.“
S další otázkou předběhla Emmu Prudence, a neptala se vikomta, ale Rhyse. „Jaký obchod můžeš ty projednávat s lordem Marlowem?" Rhys vytáhl z kapsy přeložené noviny. „Vikomt se mnou pořídil rozhovor pro The Social Gazzete. Tohle je první výtisk. Chcete se podívat?" Nečekal na odpověď, rozložil noviny a nastavil je tak, aby Prudence i ostatní dámy mohly přečíst titulek.
 Zpustlý vévoda dává přednost lásce před penězi!
Prudence chvíli upírala zrak do novin, pak pohlédla na Rhyse. „Co je to?"
(LEE GURKHE, Laura. Pletichy krásného vévody, Praha: Domino, 2013. s. 230-231.)

Kniha se čte velmi dobře, děj má spád i vtip a nedokážete se od ní odtrhnout. Nemusíte se ani bát detailních erotických scén, ty jsou pouze naznačeny, takže se u knihy nebudete červenat, jak se to stává u některých jiných autorek. Sice občas zaúpíte nad naivitou hlavního hrdiny, ano, výjimečně nebudete úpět nad dámou, ale nad pánem, přesto jsou Pletichy krásného vévody velmi pěknou knihou, která se k letnímu posezení u bazénu více než hodí.

Knihu Pletichy krásného vévody vydalo nakladatelství Domino