Pandořina dcera – napínavý příběh o neobvyklých lidech

Obrazek kniha 100x100
Americká spisovatelka Iris Johansenová přichází s dalším napínavým příběhem! Tentokrát je jím thriller Pandořina dcera, jehož hrdinové nejsou obyčejnými smrtelníky, ale lidmi se zvláštními schopnostmi. Ty mohou ale pro některé z nich znamenat veliké nebezpečí...

Napínavý příběh začíná v okamžiku, kdy dívenka Megan Blairová přichází o svou milující matku. Je vystrašená, neboť ví, že matka byla zabita a že se i jí bude chtít neznámý nepřítel zbavit. Navíc ji neustále pronásledují podivné hlasy, které slyší ve své hlavě... Čtenář již od této chvíle tuší, že s touto dívenkou nebude vše v pořádku. Proč na ni stále útočí jakého hlasy, které jí způsobují bolest a dohání ji k šílenství? A proč její matka přišla o život? S narůstajícím počtem otázek čtenář touží dozvědět se více.

Obrazek Pandorina dcera 300x200V další kapitole se setkáváme s touto postavou o dvanáct let později. Z Megan je už dospělá žena a úspěšná lékařka, jejíž život je na první pohled šťastný. To se však brzy změní a ona zjistí, že v tomto světě existují lidé se zvláštními dary. Ona sama je Naslouchačkou, tj. bytostí, která dokáže slyšet hlasy na místě, kde došlo k nějakému neštěstí. Kniha je tak bránou do jiného světa, v němž se kromě Naslouchaček vyskytují také Ovládači, Ochránkyně, Léčitelé či Hledačky. Nabízí se mi zde přirovnání k seriálu Heroes, v němž také hlavní hrdinové často s hrůzou a úžasem zjišťovali, že nejsou zcela „normální“. A stejně jako v tomto seriálu existoval soupis jmen všech vyvolených, který se pokoušel získat nějaký zloduch k ovládnutí světa, tak i zde musí oni lidé se zvláštními schopnostmi hlídat starou listinu jménem Foliant, aby se veřejnost nedozvěděla jejich jména.

Přestože by se vám nyní mohlo zdát, že se jedná o fantasy literaturu, nenechte se zmýlit: Pandořina dcera je thrillerem se vším všudy. Hlavní postava bude muset utíkat před nechutným psychopatem, drogovým dealerem a novodobým otrokářem v jedné osobě, který se rozhodl všechny – jeho slovy – „zrůdičky“ sprovodit ze světa. Honičky, speciální zbraně, rychlé zvraty, odhalování tajemství z minulosti... To vše je čtenáři naservírováno spolu s prvky erotické literatury.

Ano, jak tomu už bývá, ani autorka tohoto románu se nevyhnula tomuto v poslední době hodně rozšířenému nešvaru. Ať se jedná o jakýkoliv žánr, např. o detektivku, fantasy literaturu či thriller, všude se musí do sebe hlavní postavy zamilovat. A je to láska, kterou by jim mohla závidět nejedna čtenářka! I když... Johansenová asi ví, proč to dělá, a asi zná vkus svých čtenářů o něco lépe než já. Podle mého názoru je však lepší držet se hlavního tématu, než-li se hrnout do povrchního popisování citových vztahů mezi hlavními hrdiny a jejich postelových hrátek.

Jako celek působí Pandořina dcera jako působivý román, který si s radostí přečte nejeden příznivec thrillerů. Navíc závěr napovídá tomu, že se možná budeme moci těšit na pokračování. Třeba se v něm setkáme s dalšími neméně zajímavými postavami, které budou mít zvláštní schopnosti a které s sebou přinesou další zajímavý příběh.

Román Pandořina dcera vydalo nakladatelství Columbus.