Další hollywoodská jízda

vino

Těšte se na pořádnou dávku zákulisních drbů, intrik, milostných afér, nelegálního obchodu a trochu nebezpečí. Jackie Collins napsala další knihu z prostředí společenské smetánky, bohatých, znuděných, povrchních a marnivých lidí z Hollywoodu. Autorka se v prostředí vyzná, protože v něm sama žije a za ta léta, co o něm píše knihy, se stala jakousi mluvčí tohoto světa. Letos v nakladatelství Alpress vyšla její poslední kniha s názvem Plavba za všechny prachy.

knihaTentokrát si vzala na mušku ruského zámožného podnikatele Alexandra a jeho přítelkyni Bianku. Společně s dalšími páry z bohaté hollywoodské smetánky je pošle na plavbu jachtou. Chystají se relaxovat, užívat si volna a utrácet nabyté peníze hýřením na luxusní lodi. Krásné ženy a atraktivní muži ovšem nejprve doplatí na uzavřený prostor, ve kterém se pohybují. Žárlivé scény, mocenské tahanice a nakonec i rvačka naruší poklidnou plavbu. Vše se ovšem zdramatizuje ještě víc, když se dostanou do vzdálených vod a potkají tlupu skutečných pirátů.

Autorka oblíbených knih z prostředí slavných a bohatých i tentokrát při psaní dodržuje obvyklý postup. Nejprve čtenáře důkladně vpraví do děje tím, že jim všechny hlavní postavy představí. Nemusíte tedy znát její předchozí tvorbu a postavy vyskytující se v předešlých knihách. Každou kapitolu věnuje předchozím osudům a osobnímu životu každého z párů. V nejlepším pak rozehraje dobrodružství začínající velkou party na palubě jachty.

Collinsová láká čtenářky na další z mnoha hollywoodských příběhů, pro jejichž napsání se inspiruje přímo u zdroje. Nebo to alespoň tvrdí. Někteří milovníci jejích knih proto rádi za pseudonymy jednotlivých postav hledají skutečné osobnosti a celebrity. Kniha Plavba za všechny prachy bude pro čtenáře malým povyražením do světa, ve kterém je na první pohled všechno dokonalé.

Alexandr od hostů očekával, že budou spokojeně relaxovat a všední život nechají za sebou na pevnině. Osobně si plavbu užíval. Sex s Biankou byl skvělý, vadilo mu jen její rýpání kvůli Xuan. Rozhovory s reportérkou považoval za neuvěřitelně zajímavé. Sex s ní ho vůbec nenapadl, byl ukojený od Bianky a Xuan tu navíc byla s Flynnem. Příteli by nikdy takový podraz neudělal.
Zneklidnilo ho senátorovo hrozné chování předchozího večera. Ten monokl si víc než zasloužil! Navíc si Alexandr uvědomil, že na tom člověku mu něco nesedí. Navenek Hammond působil příjemně a společensky, ale pod vnější slupkou jako by číhalo cosi zlověstného.
(Collins, J. Plavba za všechny prachy. Frýdek-Místek: Alpress, 2013, str. 292)

Knihu Plavba za všechny prachy vydalo nakladatelství Alpress