Světlo naděje v nekonečné tmě?

detail

Velmi zajímavou novinkou Knižního klubu je napínavý thriller Andrease Winkelmanna Slepý instinkt. Autor, který má na svém kontě již několik napínavých thrillerů a nespočet ohlasů nadšených čtenářů, opět nezklamal a dokázal připravit skutečnou „pochoutku“ pro náročného čtenáře. Pokud patříte mezi ty, kteří si rádi vychutnají napětí až do úplného konce, zatínáte pěsti, nenávidíte pachatele a fandíte hlavním hrdinům, aby se dostali ze spárů krvelačné bestie, bude se vám tato kniha nesporně líbit.

Na začátku knihy autor seznámí své čtenáře s mladým Maxem Ungemachem a jeho slepou sestrou Sinou. Krásná malá dívka s nevidoucím zrakem a vlasy podobnými rozžhavenému slunečnímu kotouči jednoho dne zmizí a změní tím osudy mnoha lidí. Max je jedním z těch, kteří si s sebou do života nesou věčnou výčitku, že malou Sinu nedokázali ochránit.

knihaO deset let později se v Helenině ústavu pro postižené děti stane podivná událost. V noci z ničeho nic zmizí ze svého pokoje osmiletá Sarah. Případ dostane na starost komisařka Franziska Gottlobová a poté, co jí srovnávací program v počítači přivede na stopu zmizení malé Siny, neváhá se spojit s Maxem Ungemachem. Dívky jsou si totiž až nápadně podobné. Oběma bylo osm let, obě byly slepé a obě se vyznačovaly roztomilou pihatou tváří a zrzavými vlasy.

Franziska se pozvolna seznamuje s Maxem, ze kterého se mezitím stal profesionální boxer a šampion ve svém oboru, a společně odkrývají jednotlivé dílky této dramatické mozaiky. Winkelmann mistrně popisuje myšlenkové obraty všech zúčastněných. Rozehrává emocionální hru nejen na papíře, ale i ve čtenářově nitru. S obdivuhodností zachycuje myšlenky malé dívenky, kterou obklopuje temnota, nejistota, strach a úzkost. Neuvěřitelně perverzně popisuje činy a chutě pachatele, mistrovsky klame čtenáře několika podezřelými, a zcela fascinující je také okamžik překvapení v závěru příběhu.

Stejně jako u předchozích děl Andrease Winkelmanna i zde se dá předpokládat velký čtenářský úspěch. Není to jen napínavým dějem, ale i zcela novými informacemi, kterými čtenáře nenápadnou cestou „poučuje“ a seznamuje s informacemi, které se běžně v knihách neobjeví. Autor prokazuje dobrou znalost světa jedovatých hadů, pavouků a jiných exotických zvířat, stejně jako čtenáře vtáhne do boxerského ringu. Spolu s Maxem se totiž čtenář nejen vžije do role diváka, ale zároveň poznává psychiku profesionálního boxera – bojovníka a jeho myšlenkové cesty.

Knihu Slepý instinkt vydalo nakladatelství Knižní klub