Myslíte si, že víte, kdo je vrah? Omyl!

k

Mladá Česká autorka Veronika Černucká vydala za poměrně krátkou dobu dvou let již čtyři úspěšné knížky. Nyní vychází v nakladatelství Moba pátá s názvem Chuť na hřích. Zda bude stejně úspěšná, tak jako ty předchozí, to ukáže čas a především vy – čtenáři. A pokud máte „chuť“ a chcete se o knize dozvědět trochu více, máte nyní k dispozici tuto recenzi.

kVeronika Černucká píše detektivní povídky, romány a thrillery. Zatímco někoho oslovila více její románová detektivka Tajemství sedmi ještěrek, jiní hltají povídkové knížky. Mezi ně patří i právě vydaná Chuť na hřích. Obsahuje čtrnáct detektivních povídek, ve kterých čtenář nemá šanci chviličku se nudit. Je rychle vtažen do děje, seznámen s hlavními aktéry i jejich problémy, a už se nese na vlně napětí, až k překvapivému vyústění.

Povídky evokují ve čtenáři snahu vypátrat vraha. Může jím být manželka? Manžel? Švagr? Bratr? Myslíte si, že to víte? Pokud se vám skutečně podaří, vraha vypátrat, pak se zlepšujete a začínáte se vžívat do stylu, kterým autorka píše. Všechny povídky jsou psané na podobné bázi. Čtenáři je předložen určitý děj a je seznámen s celkovou situací. Někdy je vodítek, které ukazují na vraha, více, někdy méně. Málokdy se však podaří vraha odhalit. Autorka si hraje se čtenářskou představivostí. Vyprovokuje vás k přemýšlení a pak  - jako blesk z čistého nebe – přijde prozření, a čtenář zjistí, že vrahem je úplně ta nejnepravděpodobnější postava z povídky.

Na povídkách Veroniky Černucké je znát, jak se její styl knihu od knihy zlepšuje. Nejsou zde žádné matoucí prvky, které čtenáře odvádí od hlavní linie děje. Postavy jsou i v krátkém textu velmi dobře vykresleny a čtenář se dokáže vžít do situace hlavních hrdinů i chápat jejich emoce a pocity.

Na rozdíl od předchozích povídkových knih se s Chutí na hřích čtenář podívá po celém světě. Pozná různé vrahy s různými neduhy a úchylkami. Ponoří se do atmosféry šlechtického sídla a bude držet palce hrdince povídky, aby získala Dědictví strýce Valentina. Naučí se, jak se dělá dokonalá vražda, zjistí Co zavinila slečna Cooperová, kdo řeže svým obětem uši, a kdo je Bestie od Měsíčního jezera.

Ať už je čtenář milovníkem klasických detektivních příběhů, nebo hledá jen napínavé čtení k víkendovému odpočinku, nová kniha Veroniky Černucké mu jistě bude dobrým společníkem.

Knihu Chuť na hřích vydalo nakladatelství Moba

K dostání na stránkách Knihkupectví Beletrie.eu