Vyvolení v New Yorku

detail

Temná akademie se každý semestr stěhuje. Zatímco během prvního se institut nacházel v Paříži, ve druhém, o kterém vypráví díl Spoutaní, se studenti vydávají do ulic New Yorku. Pokračují vztahy, které začaly ve Vyvolených, ale život na Akademii je nebezpečnější, než by se na první pohled mohlo zdát.

Casiie hostí jednoho z duchů, čímž se stává Vyvolenou. K obřadu došlo v prvním díle vlastně náhodou, ale je to nevratná změna a dívka se musí naučit čerpat životní sílu ze svojí spolubydlící bezpečně. Isabelin přítel pátrá po Kateřině – další z vyvolených – která mu před lety zabila sestru. Samotná Cassie chodí s Ranjitem, jenomže jejich duchové jsou dokonalé protiklady…

knihaZatímco v prvním díle Cassii po Darkově akademii provází především Richard (alespoň do té doby, dokud ji lstí nepřivedl na obřad), ve druhém díle se do popředí dostává Ranjit. Ne vždy je jejich vztah ideální a skoro by se dal přirovnat k houpačce. Na druhou stranu není Ranjit tak žárlivý jako Isabelin Jack, což ovšem neznamená, že by neměl svoje tajemství. Spokojenost páru ovšem dlouho nevydrží… Už jenom kvůli duchům, které oba hostí.

Stejně jako v prvním díle, i tady autorka vybrala světově proslulá místa města, ve kterém se Akademie nachází. Ústředním motivem přesto stále zůstává Temná akademie, čtenář však získává možnost nahlédnout do bytu jednoho z hlavních hrdinů nebo zjistit víc o Cassiině bydlišti. A to není všechno: na závěr ho čekají dávné děsivé praktiky Vyvolených. Tím by se vlastně dalo vysvětlit, proč jsou někteří z nich tak mocní. Nebo ne?

Těžko říct, který z dosud vydaných dílů byl temnější či napínavější. Každý z nich měl pochopitelně svoje klady a zápory, nedají se však vůbec srovnávat. První se odehrává ve starobylé Paříži, zatímco druhý se přesunul do moderní Ameriky. A podobně jako se nemohu rozhodnout já, jsou nejistí i samotní studenti. Přestože by se dalo tvrdit, že Akademie se dělí do dvou skupin, na Vyvolené a ne-vyvolené, každý student je specifická osobnost.

Konec knihy je otevřený, dá se proto předpokládat, že se časem budeme moci těšit na třetí díl. To potvrzuje také zmínka hned na první stránce: 3) Rozpolcení. Pro takový titul si navíc Gabriela Poole připravila půdu už ve druhém dílu.

Zničehonic se přiřítila postava, která spěchala k odjíždějícímu vlaku, a ramenem surově odstrčila Cassie stranou. Naprosto zaskočená Cassie vykřikla leknutím a klopýtla do strany.
Vnímala ohlušující řev přijíždějícího vlaku, když balancovala na okraji nástupiště, i pronikavé zaječení, které mohla vydat buď píšťalka, nebo nějaký vyděšený kolemjdoucí. Zběsile zamáchala rukama ve vzduchu a spadla do kolejiště.
(Poole, G.: Temná akademie – Spoutaní. Praha: Fragment 2012, 88 – 89.)

Knihu Temná akademie - Spoutaní vydalo nakladatelství Fragment