Fantasy okořeněné erotikou

detail

Až donedávna pro mě byla Karen Marie Moning naprosto neznámou autorkou. Přestože na pultech knihkupectví není žádným nováčkem, s jejím jménem jsem se poprvé setkala, když jsem začala číst knihu Temná horečka, vydanou letos v nakladatelství JOTA.

Mac se po vraždě své starší sestry vydává do Dublinu, odhodlaná přesvědčit tamější policii, aby případ znovu otevřela. Po sestře jí zůstane záhadný vzkaz v hlasové schránce, ve kterém jí tvrdí, že se některé věci měla dozvědět dřív, ale schválně je Mac neřekla, aby ji ochránila. Kvůli tomu se také v hlavním městě Irska dostala do několika života nebezpečných situací, kdy musí čelit Bojovníkům tmy. Tehdy ještě netuší, že je Vidoucí. To se dozví teprve od tajemného majitele knihkupectví a starožitnictví Barronse. Začíná hon za knihou magie a dalšími posvátnými dananskými předměty.

knihaMac je rodilá Američanka, stará se jenom o svůj vzhled a dělá dojem, že je jenom další povrchní fiflena. Teprve poté, co je její sestra v cizině zavražděna, přehodnotí svoje priority a dělá vše pro to, aby byl zločin řádně potrestán. Pro tenhle cíl je schopná vzdát se takřka všeho, přestože je leckdy těžké přijmout nový vzhled. Ze stejného důvodu je ochotná spolupracovat s nesympatickým Jericho Barronsem. Ten se v knize jeví jako jasný alfa samec, který žárlí na jakoukoli konkurenci – i když přichází ze světa nadpřirozena. Barronse vlastně ani není možné zařadit do jedné ze škatulek záporák/kladný hrdina/neutrální postava. Moning celých tři sta padesát dva stránek nechává čtenáře na vážkách, a zároveň mu dává na výběr, jestli si záhadného knihkupce oblíbí, nebo ho bude házet do stejného pytle s nadpřirozenými Danany. Vždyť účel světí prostředky a ani u nich není jasné, jestli jsou hodní, nebo zlí. A není to v tomhle „honu za pokladem“ vlastně jedno?

Přestože se děj neodehrává na velkém množství míst, autorka popustila uzdu fantazii a levný hotelový pokoj popisuje stejně barvitě jako luxusní večírek u sběratele umění, kam se Mac vydává s Barronsem jako jeho partnerka v rámci pátrání po posvátných předmětech. Každý z Vidoucích má jiné schopnosti a Mac by se dala nazvat detektorem magických předmětů.

Když prozradím, že i každý z Dananů má svoje specifické schopnosti (obvykle se jedná o různé způsoby zabití oběti), jistě každý uzná, že tohle fantasy je vhodné pro dospělého čtenáře, nebo minimálně pro čtenáře od patnácti let. Důkazem může být tvor zabíjející sexem. A o tom má postupně vyjít pět dílů…

„Asi budete muset přijít na nějaký jiný způsob, jak mě přesvědčit. A vlastně je mi to jedno, můžete si myslet, co chcete. Ale ještě jednou se zmíníte o mém pozadí nebo uděláte nějakou nepatřičnou narážku na má ústa a možnost, že bych s vámi praktikovala orální sex, a můžete se spolehnout, že vás pošlu do lesíka.“
(…)
„Mám tomu rozumět tak, slečno Laneová, že existují i patřičné narážky na vaše ústa a možnost, že byste se mnou praktikovala orální sex? Pokud ano, rád bych je slyšel.“
Mhouřila jsem oči a nechala jeho idiotskou poznámku bez odpovědi: ,,Ten člověk, kterému říkáte Mallucé, je skutečně upír, Barronsi?“