Anežka se těší na miminko: půvabná pohádková kniha Lenky Rožnovské

holcicka

V nakladatelství Portál vychází Lence Rožnovské pohádková kniha Anežka se těší na miminko, která se může zalíbit i dospělým. Jak se Anežka připravuje na nového sourozence, vám prozradí autorka v knize, kterou obohatila o ilustrace Vendula Hegerová.

knihaKniha Lenky Rožnovské Anežka se těší na miminko obsahuje jedenáct pohádkových kapitol, které prozradí, jak se malá holčička těší na svého sourozence, kterého se nemůže dočkat. Těší se, až jej bude pyšně vozit v kočárku. Jaké příhody předtím však zažije, vám prozradíme v následující recenzi.

Lenka Rožnovská vystudovala český jazyk a občanskou výchovu na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Nyní učí na Střední pedagogické škole a Střední zdravotnické škole v Odrách. Je autorkou knih pro děti, které na pokračování vycházejí v časopise Sluníčko (Kubík Šikulík, Případy detektiva Kláska a opičáka Joja, Strašidýlko Kamilek, Diňáci), a vydávají se rovněž knižně (Co dělá peřina, když je jí zima?). V nakladatelství Portál ji rovněž vyšla pohádková kniha František a jeho pohádky do postýlky.

Do první kapitoly vstupujeme v zimě na Vánoce, kdy Anežka vyhlíží z okna Ježíška. Už její název Ježíšek se neplete nás i Anežku může přesvědčit, že Ježíšek ví opravdu všechno. Dokonce i to, že Anežčina maminka s tatínkem čekají miminko. Proto jim nadělil nový kočárek. A Anežka dostala panenku Janinku, se kterou se postupem času dozvídá, jak se rodí děti. Původně si totiž myslela, že z hrášku, když sníte hrachovku. I ta popleta jedna! Už si myslela, že má miminka v bříšku i ona. A že se na „své“ mateřství začala připravovat. Rozstříhala své oblečky, aby mohla dětičkám ušít oblečky. Dokonce si vypomohla sešívacím koníčkem. A ejhle, secvakla si prstíky.

Netrpělivá Anežka se dozvídá, jak skutečně přicházejí děti na svět. Už však nechce čekat celých devět měsíců, připadá ji to déle než pohádka o Šípkové Růžence. Chtěla se totiž dětem ve školce honem pochlubit, že mají kočárek s miminkem. Ale jak říká maminka, všechno má svůj čas.

Holka, nebo kluk? Tatínek by rád kluka, aby nebyly maminka s Anežkou tolik v přesile. I Anežka si přeje brášku, aby se se sestřičkou nemusela dělit o Janinku. Letní měsíce se nachýlily, ale miminko si dávalo na čas. Anežka se už malinko zlobila. Když ji však jednou ráno probudila teta Miluška, Anežka věděla, že se něco děje. A teta ji vyzradila tajemství do pravého ouška, že se miminko narodilo. Bude mít Anežka sestřičku, anebo brášku, to se dozvíte v knize Lenky Rožnovské.

Tato půvabná kniha Lenky Rožnovské je určena především dětskému publiku, o čemž svědčí i disagne knihy a velikost písmenek, které děti budou doslova hltat. Nejmenší čtenáři nebudou mít při čtení žádné potíže. Snad jen že by nevěděli, co jsou to Podkoleňáky a Narozeniňák. To ale mohou pochopit z kontextu knihy. Podkoleňáky se můžou jmenovat všechny letní měsíce, kdy je teplo a nemusí se nosit punčocháče. Kdežto Narozeniňák je jen jeden den v roce, kdy má Anežka narozeniny.

Kniha se může stát inspirací rodičům, jak svým potomkům vysvětlit, jak přicházejí děti na svět. Jak se tohoto úkolu zhostila maminka Anežky, se můžete dočíst v kapitole Vajíčko a rybičky. I v kapitole Motýlek přichází motýl na svět. Děti se tak mohou poučit, jak to chodívá v přírodě.

Tatínek vzal pastelku a přistrčil ji k motýlkovi. Ten na ni vylezl a tatínek pastelku opatrně položil mezi dva kelímky, které měla Anežka na stole. Motýlek visel křídly dolů, sušil si je. „A kdepak se motýlek tak zamokřil? Že on se někde cákal ve vodě!“ „I kdepak, Ážko. Každý nový život vzniká z vody. Proto je voda tak důležitá, když nebude na zemi voda, nebude tady ani život,“ řekl vážně tatínek. Jakmile z motýlích křídel všechna voda skapala, motýlek rozepjal křídla a Anežce předvedl létací taneček. Anežka zatleskala. Líbilo se jí to. „Tak vidíš, Anežko. Vyplatilo se ti počkat, až se motýlek vylíhne a osuší. Kdybys byla netrpělivá a sama mu na svět pomáhala, ublížila bys mu. A tak je to i s naším miminkem. Až přijde jeho čas, narodí se.“

Knihu Anežka se těší na miminko vydalo nakladatelství Portál