Lidojedi – syrová rozhlasová hra je odrazem dnešních dnů

maso

Syrové maso na titulní straně – vskutku originální přebal! Ovšem ještě syrovější je rozhlasová hra, která se zde skrývá. Tak syrová, že vám budou vstávat chlupy hrůzou. Ne takovou, kdy se budete bát jít v noci na záchod, ale takovou tou mrazivou, chladnou, studivou, … lidskou. Hrůzou z lidské zvrácené psychiky. Z moci peněz…

knihaZ dnešní doby…

Ano, příběh se totiž odehrává na naprosto známých místech. V Praze, u Hlavního nádraží. Skvělé ozvučení vás přenese ve chvíli, kdy s místním bezdomovcem shlížíte na ocas koně Svatého Václava k náměstí.

A dojednáváte podivný kšeft

Párty servis Mlsný Jack je totiž cateringová agentura, která tvrdí, že „ugriluje vaše sny“.

Úvod je velmi jímavý, doslova vámi otřese. A už se od této hry neodtrhnete, protože budete potřebovat vědět, jak to vlastně dopadlo.  Přechody z jednotlivých scén jsou skvěle načasované, udrží vaši pozornost v takřka 120% stavu. Bravurní herecké výkony trojice majitelů cateringové agentury Tatiany Vilhelmové, Jana Dolanského a Oldřicha Vlacha vás ve svých podtónech přenesou do vztahu trojice vzájemně finančně provázaných lidí.

Kaiserův herecký koncert s chladem podzimním…

A Oldřich Kaiser v roli svérázného kněze v rozpadlém a plesnivém kostele, kde věčně fouká. Zvuk meluzíny a všudypřítomné za nehty zalézající zimy a vlhkosti si tu přišel na své. Kněz, který je věčně „na trávě“ a jeho psychika se houpe podivnými směry. Chvíli je to chudák, kterého politujete, pak ho považujete za ještě docela moudrého muže hodného obdivu, pak jako sranda chlápka a potom… Potom už to nebudu prozrazovat. Dvě dějové linie, tedy podivná zakázka Mlsného Jacka a marihuanový život faráře, se náhle spojí. A vyvstane konec, který nikdo nečekal.

Snad jen budete přemýšlet, kdeže je poblíž Holešovic ten kostel…

Lidojedi jsou první původní rozhlasovou hrou autorské dvojice Jaroslav Rudiš a Petr Pýcha. Společně již mají za sebou několik divadelních her a své vlastní individuální tvorby.

Petr Pýcha se zabývá literární publicistikou, píše fejetony a povídky. Píše divadelní hry a v součastné době připravuje povídkovou knihu. Učí na gymnáziu a žije v Podkrkonoší.

Jaroslav Rudiš je autorem známé předlohy k úspěšnému filmu Alois Nebel, autor emněkolika románů a nositelem ceny Magnesia Litera i Ceny Jiřího Ortena. Žije a pracuje mezi třemi městy – Lomnicí nad Popelkou, Prahou a Lipskem.

Tato rozhlasová hra je dalším příspěvkem do cyklu Vinohradská dvanáctka a připravil ji režisér Aleš Vrzák. Odvedl skvělou práci, stejně jako Milan Křivohlavý a Ladislav Železný, kteří se postarali o dokonalé ozvučení těcho 52 minut čiré psychologické hrůzy.  Obálka skrývá i několik obrázků z natáčení a pohledů do zákulisí, a to určitě nadšeného posluchače potěší.

Premiéra této hry byla vysílána v září 2011 na Českém rozhlase 3 – Vltava

Audioknihu Lidojedi vydalo vydavatelství Radioservis