Recenze: Knihy pro dospělé

Moderní marketingová komunikace pro teoretiky i praktiky

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
hlava

Nakladatelství Grada Publishing v roce 2010 vydalo další publikaci, která se věnuje komunikace – v případě knihy, kterou vám chci představit – konkrétně té marketingové. Knihu Moderní marketingová komunikace přitom ocení nejen studenti, ale i odborná veřejnost.



knihaPublikace Moderní marketingová komunikace je společnou prací Jany Přikrylové-Nagyové, která se věnuje mezinárodnímu obchodu a marketingu jak teoreticky, tak prakticky, a Hany Jahodové, jež se zaměřuje na přednáškovou a pedagogickou činnost – vede například semináře marketingové komunikace a marketingu. Předmětem jejího zájmu je také marketingový výzkum a mezinárodní marketing.

Autorky veškeré informace, které v knize uvádějí, shromáždily sběrem a analýzou dat v terénu, dále studiem a zpracováním odborných zpráv a studií a rovněž odborné literatury. Jak samy zdůrazňují, při zpracování knihy využily také expertních rozhovorů, které proběhly během jejich stáží a pedagogického působení v zemích EU, v USA nebo v Kanadě.

320stránková kniha rozdělená do sedmi kapitol v první řadě pojednává – jak už sám její název napovídá – o marketingové komunikaci. Jana Přikrylová-Nagyová a Hana Jahodová přitom společně vycházejí z poznatku, že komunikace jakéhokoli subjektu – zvláště toho hospodářského – je základem pro vytváření jeho trvalé pozice v národním a mezinárodním ekonomickém prostoru.

Autorky se v knize Moderní marketingová komunikace zaměřují nejprve na východiska marketingové komunikace a ve zkratce vysvětlují, co si máme pod termíny marketing a komunikace vlastně představit.

Dále mluví o cílech a strategiích marketingové komunikace, o tzv. komunikačním mixu, kam řadí reklamu, PR, přímý marketing nebo sponzoring, poté o marketingové komunikaci mezi organizacemi, o mezinárodní marketingové komunikaci a také o marketingové komunikaci na internetu.

Co je viditelným přínosem této publikace? Vyzdvihla bych skutečnost, že autorky prostor v knize dávají i novým trendům v oblasti marketingové komunikace 21. století – jako třeba product placementu, se kterým se jako „konzumenti“ setkáváme dnes a denně na televizních obrazovkách, dále mobilnímu marketingu nebo guerillové komunikaci.

Také musím poukázat na to, že autorky se nezaměřily pouze na teorii, ale i na praxi. Součástí každé kapitoly jsou totiž také případové studie, které čtenářům dokážou skvěle přiblížit předkládanou problematiku.

Na závěr každé kapitoly jsou navíc zařazeny také otázky a náměty k diskusi a rovněž odkazy na rozšiřující literaturu – zvláště pro ty, kteří se chtějí v předkládané problematice dále zdokonalit.

Knihu Moderní marketingová komunikace vydalo nakladatelství Grada

 

Soutěže

Aktuality

  • Bohatý komiksový program přilákal na Svět knihy rekordní počet návštěvníků

    Veletrh Svět knihy se letos nesl ve znamení komiksu, a i díky bohatému programu, který připravili komiksoví nakladatelé, přilákal rekordních 46 000 návštěvníků. „Tohle spojení prostě zafungovalo. Připravili jsme akce, přednášky a spousty novinek, sotva jsme stíhali stánek zásobovat,“ říká Jiří Pavlovský z největšího komiksového nakladatelství CREW. „Vznikaly i spontánní srazy komiksových fanoušků a na naprosté většině našich akcí bylo plno.“

    Číst dál...  
  • Román Hana Aleny Mornštajnové ovládl 7. ročník České knihy

    Poprvé v sedmileté historii České knihy obdržel obě její ceny jeden autor. Odborná i studentská porota se ve svých verdiktech výjimečně shodly a za nejlepší titul sedmého ročníku vyhlásily román Hana Aleny Mornštajnové. V příběhu odehrávajícím se v provinčním moravském městě se proplétají malé dějiny s těmi velkými a je v něm reflektována nejtragičtější etapa 20. století: holocaust.

    Číst dál...  

Doporučujeme

Nové komentáře

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení