Recenze: Knihy pro dospělé

Moderní marketingová komunikace pro teoretiky i praktiky

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
hlava

Nakladatelství Grada Publishing v roce 2010 vydalo další publikaci, která se věnuje komunikace – v případě knihy, kterou vám chci představit – konkrétně té marketingové. Knihu Moderní marketingová komunikace přitom ocení nejen studenti, ale i odborná veřejnost.



knihaPublikace Moderní marketingová komunikace je společnou prací Jany Přikrylové-Nagyové, která se věnuje mezinárodnímu obchodu a marketingu jak teoreticky, tak prakticky, a Hany Jahodové, jež se zaměřuje na přednáškovou a pedagogickou činnost – vede například semináře marketingové komunikace a marketingu. Předmětem jejího zájmu je také marketingový výzkum a mezinárodní marketing.

Autorky veškeré informace, které v knize uvádějí, shromáždily sběrem a analýzou dat v terénu, dále studiem a zpracováním odborných zpráv a studií a rovněž odborné literatury. Jak samy zdůrazňují, při zpracování knihy využily také expertních rozhovorů, které proběhly během jejich stáží a pedagogického působení v zemích EU, v USA nebo v Kanadě.

320stránková kniha rozdělená do sedmi kapitol v první řadě pojednává – jak už sám její název napovídá – o marketingové komunikaci. Jana Přikrylová-Nagyová a Hana Jahodová přitom společně vycházejí z poznatku, že komunikace jakéhokoli subjektu – zvláště toho hospodářského – je základem pro vytváření jeho trvalé pozice v národním a mezinárodním ekonomickém prostoru.

Autorky se v knize Moderní marketingová komunikace zaměřují nejprve na východiska marketingové komunikace a ve zkratce vysvětlují, co si máme pod termíny marketing a komunikace vlastně představit.

Dále mluví o cílech a strategiích marketingové komunikace, o tzv. komunikačním mixu, kam řadí reklamu, PR, přímý marketing nebo sponzoring, poté o marketingové komunikaci mezi organizacemi, o mezinárodní marketingové komunikaci a také o marketingové komunikaci na internetu.

Co je viditelným přínosem této publikace? Vyzdvihla bych skutečnost, že autorky prostor v knize dávají i novým trendům v oblasti marketingové komunikace 21. století – jako třeba product placementu, se kterým se jako „konzumenti“ setkáváme dnes a denně na televizních obrazovkách, dále mobilnímu marketingu nebo guerillové komunikaci.

Také musím poukázat na to, že autorky se nezaměřily pouze na teorii, ale i na praxi. Součástí každé kapitoly jsou totiž také případové studie, které čtenářům dokážou skvěle přiblížit předkládanou problematiku.

Na závěr každé kapitoly jsou navíc zařazeny také otázky a náměty k diskusi a rovněž odkazy na rozšiřující literaturu – zvláště pro ty, kteří se chtějí v předkládané problematice dále zdokonalit.

Knihu Moderní marketingová komunikace vydalo nakladatelství Grada

 

Doporučujeme

Aktuality

  • Cena Česká kniha pošesté

    Cena Česká kniha je opět tady, tentokrát již 6. ročník. Každoročně vás informujeme o knihách, nominovaných na vítězství, postupně tak, jak se zužuje jejich výběr. V šestém ročníku došlo k jedné zásadní změně, o níž se dočtete v následujícím textu, převzatém z tiskové zprávy organizátora.

    Číst dál...  
  • Březnová Pevnost láká na Logana i Roberta Fabiana

    Venku se konečně začíná oteplovat, takže březnovou Pevnost si můžete vzít třeba na blízkou lavičku. Z obálky na vás vykoukne vousatej Logan alias Wolverine, který právě vstupuje do kin. Vzhledem k velikosti a zajímavosti tohoto projektu se není čemu divit, že se jedná o téma měsíce. Ale jestliže nejste jeho příznivcem, nemusíte se vůbec bát. Na následujících stranách se dočkáte mnoha jiných článků i recenzí.

    Číst dál...  

Nové komentáře

Doporučujeme

icon 10x10px Atraktivní práce pro všechny, kteří si věří.
icon 10x10px SMS zdarma do všech sítí.

Soutěž

  • Soutěž o knihu Co když je to nebe?

    Ode dneška soutěžíme o knihu Co když je to nebe? z nakladatelství Pragma. Pokud správně zodpovíte tři jednoduché soutěžní otázky a usměje-li se na vás štěstí při závěrečném losování, kniha bude vaše.

    Číst dál...

Z čtenářského deníku

  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  
  • Biblický příběh, který se odehrává na americkém venkově

    John Steinbeck se narodil roku 1902 v Kalifornii. Vystřídal mnoho různých profesí a získané zkušenosti potom uplatňoval ve svých knihách. Patřil k autorům takzvané ztracené generace zažil první světovou válku a ve svých dílech popisuje bídu, které byl svědkem. Vyzdvihuje krásu kalifornské krajiny a sílu lidského ducha, naopak silně kritizuje násilí, zákeřnost a vypočítavost. Získal Pulitzerovu cenu i Nobelovu cenu za literaturu. Mezi jeho nejznámější knihy patří Hrozny hněvu, O myších a lidech, Pláň Tortilla a právě Na východ od ráje

    Číst dál...  

Přihlášení