Recenze: Knihy pro dospělé

Moderní marketingová komunikace pro teoretiky i praktiky

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
hlava

Nakladatelství Grada Publishing v roce 2010 vydalo další publikaci, která se věnuje komunikace – v případě knihy, kterou vám chci představit – konkrétně té marketingové. Knihu Moderní marketingová komunikace přitom ocení nejen studenti, ale i odborná veřejnost.



knihaPublikace Moderní marketingová komunikace je společnou prací Jany Přikrylové-Nagyové, která se věnuje mezinárodnímu obchodu a marketingu jak teoreticky, tak prakticky, a Hany Jahodové, jež se zaměřuje na přednáškovou a pedagogickou činnost – vede například semináře marketingové komunikace a marketingu. Předmětem jejího zájmu je také marketingový výzkum a mezinárodní marketing.

Autorky veškeré informace, které v knize uvádějí, shromáždily sběrem a analýzou dat v terénu, dále studiem a zpracováním odborných zpráv a studií a rovněž odborné literatury. Jak samy zdůrazňují, při zpracování knihy využily také expertních rozhovorů, které proběhly během jejich stáží a pedagogického působení v zemích EU, v USA nebo v Kanadě.

320stránková kniha rozdělená do sedmi kapitol v první řadě pojednává – jak už sám její název napovídá – o marketingové komunikaci. Jana Přikrylová-Nagyová a Hana Jahodová přitom společně vycházejí z poznatku, že komunikace jakéhokoli subjektu – zvláště toho hospodářského – je základem pro vytváření jeho trvalé pozice v národním a mezinárodním ekonomickém prostoru.

Autorky se v knize Moderní marketingová komunikace zaměřují nejprve na východiska marketingové komunikace a ve zkratce vysvětlují, co si máme pod termíny marketing a komunikace vlastně představit.

Dále mluví o cílech a strategiích marketingové komunikace, o tzv. komunikačním mixu, kam řadí reklamu, PR, přímý marketing nebo sponzoring, poté o marketingové komunikaci mezi organizacemi, o mezinárodní marketingové komunikaci a také o marketingové komunikaci na internetu.

Co je viditelným přínosem této publikace? Vyzdvihla bych skutečnost, že autorky prostor v knize dávají i novým trendům v oblasti marketingové komunikace 21. století – jako třeba product placementu, se kterým se jako „konzumenti“ setkáváme dnes a denně na televizních obrazovkách, dále mobilnímu marketingu nebo guerillové komunikaci.

Také musím poukázat na to, že autorky se nezaměřily pouze na teorii, ale i na praxi. Součástí každé kapitoly jsou totiž také případové studie, které čtenářům dokážou skvěle přiblížit předkládanou problematiku.

Na závěr každé kapitoly jsou navíc zařazeny také otázky a náměty k diskusi a rovněž odkazy na rozšiřující literaturu – zvláště pro ty, kteří se chtějí v předkládané problematice dále zdokonalit.

Knihu Moderní marketingová komunikace vydalo nakladatelství Grada

 

Aktuality

  • Prosincové akce v knihovnách

     

    Chcete vědět, co zajímavého se děje v knihovnách a jaké akce si pro své čtenáře připravily? Pak sledujte rubriku Knihovny, v níž vás budeme pravidelně informovat o dění v knihovnách a akcích s nimi spojených.

    Číst dál...  
  • Prosincová Pevnost ve znamení Star Wars

    Opět nastal ten správný čas a na pultech trafik se objevil další díl fantasy a sci-fi časopisu Pevnost. Venku už se značně ochladilo, proto si ho vezměte k hořícímu krbu a při jeho čtení se trošku zahřejte. I když některá jeho témata jsou lehce mrazivá. Na co se můžete těšit?

    Číst dál...  

Doporučujeme

icon 10x10px eKNIHOVNA.cz – knihy, noviny, časopisy 24 hodin denně.
icon 10x10px KURZY ANGLIČTINY Navštivte ukázkovou hodinu zdarma!

Nové komentáře

Doporučujeme

icon 10x10px Atraktivní práce pro všechny, kteří si věří.
icon 10x10px SMS zdarma do všech sítí.

Soutěž

  • Soutěž o knihu Tři metry vášně

    Ode dneška soutěžíme o knihu Tři metry vášně z nakladatelství Motto. Pokud správně zodpovíte tři jednoduché soutěžní otázky a usměje-li se na vás štěstí při závěrečném losování, kniha bude vaše.

    Číst dál...

Z čtenářského deníku

  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  
  • Biblický příběh, který se odehrává na americkém venkově

    John Steinbeck se narodil roku 1902 v Kalifornii. Vystřídal mnoho různých profesí a získané zkušenosti potom uplatňoval ve svých knihách. Patřil k autorům takzvané ztracené generace zažil první světovou válku a ve svých dílech popisuje bídu, které byl svědkem. Vyzdvihuje krásu kalifornské krajiny a sílu lidského ducha, naopak silně kritizuje násilí, zákeřnost a vypočítavost. Získal Pulitzerovu cenu i Nobelovu cenu za literaturu. Mezi jeho nejznámější knihy patří Hrozny hněvu, O myších a lidech, Pláň Tortilla a právě Na východ od ráje

    Číst dál...  

Přihlášení