Evropou od doby kamenné po současnost

muzi

Kdo měl možnost nahlédnout do výpravné publikace nakladatelství Práh Historie Evropy, dá mi jistě zapravdu, že jde o ojedinělé dílo. Autorka námětu, koncepce, textů a ilustrací Renáta Fučíková vytvořila jedinečný obrazový unikát, který nám ukazuje Evropu z mnoha úhlů. Dala si nesmírně těžký úkol, takže je jasné, že s texty jí musel někdo pomoci. Oslovila spisovatelku Danielu Krolupperovou, která neodmítla, odborně na obě dohlížela Václava Kofránková.

knihaObrazové putování Evropou je určeno pro starší žáky. Ale přiznám se, že ideální pro celou rodinu. Díky názorným ilustracím, krátkým, jasným textům a komiksovým bublinám se o tom kterém období v určité oblasti našeho kontinentu dozvíme spoustu zajímavostí. Leckteré údaje objevíme možná poprvé v životě. Alespoň u mne to tak bylo. Čím víc jsem se blížila současnosti, tím méně jsem o evropských dějinách věděla. Jsem už nějakou dobu ze školy, tak se mnoho informací z hlavy vypařilo (asi), k některým jsme se možná na hodinách dějepisu asi nedostali, další události se staly teď a nějak mne minuly. Nad dvoulisty se dá krásně vzpomínat, připomínat – umím si představit rodinné večery ve stylu – a jak to bylo tehdy a tehdy…

Víc jak čtyři sta stran, přes sedmdesát kapitol, nápaditá časová osa – to vše znamená tři roky práce. Jedničku si zaslouží i pan nakladatel, neboť přistoupil k vydání této ojedinělé knížky vskutku velkoryse. I proto si rozhodně zaslouží nominaci na letošní Magnesii Literu, proto si zaslouží i další ocenění – za počin a ilustrace rozhodně!

Mohla bych vám teď vyjmenovávat, co všechno v knize naleznete, ale dám vám jen doporučení – prolistujte a posuďte sami. Mám pocit, že dopadnete jako já. Začtete se a budete putovat Evropou – je to krásná napínavá procházka staletími. Opravdu stojí za vidění!

Knihu Historie Evropy vydalo nakladatelství Práh