Percy Jackson – napůl chlapec, napůl bůh

maska

Percy Jackson je na pohled (nebo lépe řečeno na první počtení) obyčejný kluk. Čtenář si ho může představovat jako chlapce ze sousedství, jako kamaráda z dětství. První pohled a první dojem ovšem mnohdy klamou a Percy Jackson je cokoli jiného, jen ne obyčejný.

knihaHlavní hrdina série Percy Jackson a Olympané je syn řeckého boha Poseidona, což chlapce samo o sobě staví již v prvním dílu série do velmi obtížné životní situace. Je lépe přijmout to, kým je, setkat se s ostatními polobohy, nést na bedrech osud plný nástrah a nebezpečí, nebo jednoduše nevěřit a svůj osud odmítat. Vše by jistě bylo tak jednoduché… ale o čem bychom pak my, nadšení čtenáři, četli?

Autor série knih Rick Riordan čerpal při jejich psaní ze svých zážitků při výuce z řecké mytologie a za svůj literární počin obdržel celou řadu ocenění, pochvalné pokývnutí mnohých kritiků a přízeň mladých čtenářů.

Již první díl série Zloděj blesku se stal Doporučenou knihou New York Times pro rok 2005 a na filmových plátnech jej mohli diváci zhlédnout v roce 2010.

Úspěch slavil také druhý díl, Moře nestvůr, který se stal celostátním bestsellerem podle časopisů Publisher´s Weekly a BookSense a současně získal titul Nejlepší kniha pro mládež roku 2006.

Dynamický děj, netradiční prostředí, nadpřirozené schopnosti hlavních hrdinů, to je jen výčet několika skutečností, které mladé, ale i mnohé starší čtenáře na knihách o mladém polobohovi lákají.

Třetí díl s názvem Prokletí Titánů se stal Nejlepší knihou Amazonu za rok 2007 a stanul na vrcholu žebříčku dětských knih v New York Times.  A ve stejně úspěšném duchu se odvíjel také osud čtvrtého dílu série s názvem Bitva o Labyrint.

Celá série Percy Jackson a Olympané se uzavírá knihou Poslední z bohů, v níž osud celého Olympu závisí na odvaze mladého Percyho, který stane v závěrečném boji proti samotnému Kronovi, jenž se lstivě zmocnil těla Percyho někdejšího přítele, Luka. Poslední díl série byl vydán v USA v prvotním nákladu 1,2 milionu výtisků a doslova závratnou rychlostí obsadil první příčky prodejních žebříčků po celé zemi.

Co bude dál? Posledním dílem tedy vše končí? Fanoušci a čtenáři nemusí mít obavy a mohou se těšit na novou sérii Bohové Olympu, která volně navazuje na Percyho Jacksona. Čtenáři se tak mohou těšit na jaro 2012, kdy další z děl Ricka Riordana potěší knižní trh.

Příběhy Percyho Jacksona vydává nakladatelství Fragment