Druhá v pořadí, přesto stejně milovaná

kniha

Jen šest měsíců po vydání první z knih o ženách Karla IV. mají čtenáři možnost dozvědět se podrobnosti o jeho druhém manželství. Kniha s názvem Anna Falcká nese podtitul Zamilovaná princezna a osamělý král. Toto pokračování navazuje na titul Levandulová princezna, který popisoval lásku Karla IV. a Blanky z Valois.

knihaV druhé knize, věnované osobnímu životu největšího panovníka českých dějin, nás autorka Hana Whitton opět zavádí do prostředí českého království, jehož král je současně i římským císařem. Společně s ním se ocitáme v období, kdy stále truchlí nad ztrátou první ženy, ale zároveň si uvědomuje, že politická situace i společenské konvence mu nedovolí zůstat dlouho bez královny.

Kniha Anna Falcká nám Karla IV. představí už jako zralého muže, kterého čekají velké věci a nemůže na ně zůstat sám. Navíc ho trápí, že stále nemá potomka, jenž by se mohl stát následníkem trůnu. Český král a římský císař si obratně opatří od papeže povolení, které mu v budoucnu umožní uzavřít sňatek se vzdálenou příbuznou Annou Falckou z rodu Wittelsbachů. Navíc se ještě dozvíme, jak se Karel prozřetelně vyhnul sňatku s rozmarnou anglickou princeznou a co všechno musel podstoupit, než se mohl se svou novou ženou usadit na českém dvoře.

V historickém románu Hany Whitton se opět dočkáme různých překvapení a zvratů. Milovníci romantických zápletek si znovu přijdou na své. I tentokrát dojde ke šťastnému svazku dvou lidí, jejichž sňatek byl předem domluven. Přestože byla Anna Falcká Karlovi po boku pouze čtyři roky, zjistíme, že láska se nevyhýbá ani královskému trůnu.

I když se Hana Whitton nevěnuje pouze psaní románů, na její práci byste to nepoznali. Přestože v současnosti žije ve Velké Británii, řídí vlastní literární agenturu a věnuje se překladům, je i pečlivou spisovatelkou. Její knihy nepostrádají napětí, romantiku, skutečné historické postavy i události a dobrodružné zápletky. Historické romány, které vydává nakladatelství Alpress, jsou určeny všem čtenářům, které zajímají spletité osobní vztahy, šlechtické intriky, dvorská kultura v českých zemích a samozřejmě atmosféra středověku.

Pociťoval nervozitu větší než při leckterém významném diplomatickém jednání – tohle bylo vlastně první setkání žen, na nichž mu v životě nejvíc záleželo – jeho dcery Kateřiny a manželky Anny.
Kateřina podklesla v kolenou při nacvičené úkloně, ale pohled průzračně modrých očí přitom nesklopila. Anna se musela v duchu smát. Je to pravá královská dcera hodna svého výjimečného otce, pomyslela si.

(Whitton, Hana. Anna Falcká. Zamilovaná princezna a osamělý král. Alpress: Frýdek-Místek, 2011)

Knihu Anna Falcká vydalo nakladatelství Alpress