Velká kniha králíčkových sebevražd

kralik

„Úplně nové sebevraždy!“ Tak přesně to hlásá obálka nové knihy nakladatelství Paseka Velká kniha králíčkových sebevražd. Ano, čtete správně. Oblíbený komiksový hrdina králíček sebevrah je zpět. Napotřetí nám představí dvojnásobné množství sebevražd, než bylo jeho zvykem.

knihaBritského kreslíře a scénáristu Andy Rileyho zkrátka nápady neopouštějí. Kromě králíčka stvořil ještě drzou postavičku a komiks Sobecké prasátko, knihu o šílených vynálezech s názvem D.I.Y. Dentistry nebo Great Lies To Tell Small Kids. Kariéra králíka se sebevražednými sklony začala na internetu, kde Riley vystavil svoje první nápady. Obliba jeho morbidních komiksů vzrostla natolik, že na řadu přišlo knižní vydání. Po dvouleté pauze vychází už třetí pokračování série králíčkových sebevražd.

Kniha má jednou takový formát než předešlé dva díly Králíček sebevrah a Králíček sebevrah se vrací. Uvnitř najdete sto padesát obrázků, které nám znovu dokazují, s jakou důmyslností ušák svou smrt plánuje. Opět jde o promyšlené, ale přesto často jednoduché způsoby, jak se sprovodit z tohoto světa. Ačkoli se autor králíčkovými sebevraždami zabývá už nějakou dobu, svůj koncept nezměnil.

Zase zde najdeme osvědčené filmové odkazy, využití fyzikálních zákonů a víc než kdy předtím práci s nářadím. Oproti předchozím dvěma dílům králíček upustil od konstrukce složitých technických zařízení a vrátil se k osvědčeným zbraním – kladivo, pila, sekera, sekáček na maso a další. I ve Velké knize králíčkových sebevražd najdeme králíčka uvízlého v období starověku nebo středověku, který touží po smrti stejně jako ušáci v 21. století. Větší prostor také dostala další zvířata, která se nevědomky podílí na králíkově smrti.

Ve třetím pokračování Andy Riley svou kresbou ocitoval známé hollywoodské trháky, jako byl zfilmovaný Harry Potter, Indiana Jones, Čelisti, Star Wars, Transformers, ale i starší příběh, jako je Čaroděj ze země OZ. Jak už fanoušci chlupatých sebevražd ví, králíček si pro svou smrt vybírá i ty nejaktuálnější světové pohromy. Tentokrát se rozhodl pro výlet do New Yorku, kde si během finanční krize na Wall Street počkal na padajícího makléře.

Takže jaké jsou zatím poslední králíčkovy sebevražedné pokusy? Jde o obsáhlou sbírku návodů a rad, jak se vlastními silami zabít. Králíčkovi se to s pomocí mlýnku na maso, pastiček, cirkulárky nebo kyseliny vždy povedlo. Z hlediska funkčnosti je kniha jako návod tedy naprosto geniální. Pokud bych měla vybrat nejabsurdnější smrt, tak (mimo všech filmových) bych vybrala tu, ve které figuruje jeden králíček, vysavač a balíček žiletek. Jak to skončilo, se můžete sami přesvědčit ve Velké knize králíčkových sebevražd.

Knihu Velká kniha králíčkových sebevražd vydalo nakladatelství Paseka

kralik