Je tu druhý díl skvělého Kůstka!

obrazek

Ano, je tomu tak. Nakladatelství Crew po roční prodlevě konečně vydalo druhý díl ze série Kůstek, tentokrát s názvem Oči bouře. Pokud jste se tedy na něj těšili stejně jako já, ale ještě jste neměli možnost zakoupit si jej, pojďte si aspoň přečíst krátkou recenzi.

komiksDěj navazuje tam, kde skončil v prvním díle. Hlavní hrdiny potkáváme na babiččině farmě. Kůstek je po uši zamilovaný do krásné Trnky, dokonce jí píše ne příliš vydařené milostné básně. Jeho bratránek Podfa vymýšlí další lumpárny, konec jim ale učiní hospodský Lucius, který ho spolu se Švandou odveze do Sudové, aby si v jeho krčmě odpracovali dluh. Ale nebyli by to oni, kdyby ani zde nic nevyvedli, a tak uzavřou s Luciem bláznivou sázku a také se vydávají za drakobijce.

Idylka je však tentokrát čím dál častěji narušována. Trnka s Kůstkem mají podivné sny, které je přinutí odhalit utajovanou minulost původu jednoho z nich. Obyvatele údolí navíc začnou sužovat krysáci v čele se svým králem, který plní příkazy tajemné postavy v kápi. Dozvídáme se ale, že tito nejsou tím nejhorším nebezpečím, které všem hrozí, ale že je tu ještě něco hrozivějšího a mnohem starobylejšího...

Jak vidíte, příběh pokračuje na plné obrátky. V komiksu není žádné hluché místo, snad kromě exkurzu vyprávějícího o Kůstkově snu, v němž si hraje na kapitána z románu Bílá velryba. Ale i tato odbočka má ve vyprávění svůj důvod. Mnoho odpovědí, které jste si kladli v minulém dílu, vám bude zodpovězeno, ale jiné naopak vyvstanou teprve nyní. A tak to má ve správné sérii být, protože jinak byste neočekávali třetí díl tak netrpělivě.

Komiks má řadu předností, které z něj dělá jedno z nejoriginálnějších komiksových děl, které kdy vyšly. Především je postaven na jakoby pohádkovém příběhu, který se však až postupně ukáže být pravou fantasy. Spojuje v sobě vážné s komickým, a to s takovou lehkostí, že je až stěží uvěřit, jak to Jeff Smith dokázal.

Dialogy jsou smysluplné a rychle se střídají, nemusíte se tedy bát sáhodlouhých vysvětlovacích pasáží. Na jejich čtivosti se samozřejmě nemalou měrou podílel i překladatel Michael Bronec.

Promluvy se střídají s obrazy beze slov, které dokáží někdy promlouvat lépe než text. Grafická stránka zůstala stejná. Jeff Smith vše vsadil na černobílé obrázky, které připomínají ilustrace v pohádkových knihách. Kůstci jsou opět roztomilí, Trnce to zase náramně sluší a babča... je prostě pořád tou stejnou babčou jako dříve.

Komiks Kůstek: Oči bouře doporučuji všem, kteří milují fantasy komiksy. Pokud vám náhodou unikl předchozí díl, pak si ho určitě pořiďte, protože bez znalostí souvislostí byste se v ději ztráceli.

Komiks Kůstek: Oči bouře vydalo nakladatelství Crew