Svatební pochod s příměsí krve

prsten

Sběratel nevěst je v pořadí druhým, do českého jazyka přeloženým thrillerem amerického autora Teda Dekkera, který má na kontě nejeden bestseller. Na pultech tuzemských knihkupců se titul, jež bych vám chtěla představit, objevil v únoru letošního roku.

knihaHned úvodní kapitola čtenáře zavede na místo vražedného činu. Brad Raines, agent FBI, je pověřen vyřešením otřesného případu, kdy sériový vrah zabíjí krásné mladé ženy způsobem, že jejich tělo pozbývá kapky krve. Celá brutalita je zakončena zavěšením nevinné na zeď v ukřižované pozici, přes obličej přehozený svatební závoj. Právě toto poznávací znamení dalo vrahovi přízvisko Sběratel nevěst. Oběť na počátku příběhu je již čtvrtá v pořadí a nezdá se, že by mělo být Sběratelovu řádění konec. Brad se svým týmem tápe v mlze do té doby, než jej navede sám pachatel na přibližný směr pátrání. Dostává se tak do Střediska zdravého života a inteligence, kde žijí duševně choří s velmi vysokým IQ. Je ale tato cesta správná? Nejde o falešnou stopu, které plánuje Sběratel využít a zasadit finální ránu? Kdo je králem a kdo pouhým pěšákem na pochybné šachovnici života a smrti? Odpověď nejen na tyto otázky získáte ve strhujícím vyprávění Teda Dekkera.

Veškeré události nejsou spojeny pouze s hlavní postavou Bradem Rainsem. Třetí kapitola nás poprvé seznamuje s vrahem a jeho přesvědčením, že ony skutky jsou v zájmu té nejprospěšnější věci. Pečlivě jsou představeny i ostatní postavy, nemusíte se proto bát nejasností.

Celý děj si udržuje svižnější tempo, které však postupným otáčením jednotlivých stránek graduje mnohdy do takové míry, až máte chuť zalistovat k posledním potištěným listům, abyste zjistili, jakže se bude příběh odvíjet dál. Doporučuji odolat a vychutnat si ono napětí plnými doušky. V knize se navíc nenachází žádná do očí bijící chyba. Pokud se tam nějaká přece jen objevila, byla tak titěrná, že nestála za povšimnutí, což je jednoznačné plus. Na co ovšem nesmím zapomenout, je upozornění týkající se překladatele, jímž není Viktor Faktor, jak je v knížce uvedeno, ale Drahomíra Michnová. Nakladatelství se na svých webových stránkách za omyl samozřejmě omluvilo a vše uvedlo na pravou míru.

Je jisté, že u českých čtenářů si Ted Dekker začíná získávat značnou oblibu. Svědčí o tom fakt, že se Dcery Lamače kostí – autorův debut na knižním trhu České republiky – stále drží v TOP 5 nakladatelství Metafora. Směle si dovolím tvrdit, že Sběratel nevěst nezůstane pozadu a začne Lamači „dýchat na desky“.

Melissa byla připevněná na stěnu, bílá a nahá kromě stejných kalhotek, jako měla Caroline, a stejného závoje pečlivě připevněného k hlavě a úhledně přehozeného přes obličej. Pod oběma pažemi ji podpíral dřevěný kolík a ještě byla přilepená.
Pak vykrvácela.
Stejné pečlivé naaranžování, stejný andělský sklon hlavy, stejné kosmetické úpravy. Rtěnka byla pravděpodobně stejné značky, kterou už identifikovali – červený odstín značky Calypso, výrobce Paula Dorfová. Vrah své nevěsty zbavoval barvy a zároveň jim ji zase dodával.
(str. 103-104)

Jestliže se mi podařilo vás navnadit, sáhněte v knihkupectví mezi thrillery pro ten, jehož přebal je oranžový se svatebními šaty na ramínku.

Knihu Sběratel nevěst vydalo nakladatelství Metafora v roce 2011