Myš a Krtek na pouti za ptáky

krtek

Wong Herbert Yee přichází na knižní trh s knihou Myš a Krtek, opeření kamarádi, kterou i sám ilustroval. Je jaro, a to mají Krtek a Myška velké plány. Jaké? Nechte se překvapit v knize, kterou vydalo nakladatelství Albatros.

knihaKrtek má rád jaro, protože v tomto období se vrací ptáci. A Krtek je do ptáků prostě blázen! Proto se chystá s Myškou pozorovat ptáky a udělat si pak ptačí knihy. A tak začíná jejich pouť. Myška si bere blok a pastelky a Krtek nezapomene ani na dalekohled. Co všechno se jim při tomto dobrodružství přihodí a co vše jsou ochotni pro to udělat, se dozvíte v knize.

První krok: Myš a Krtek vystřihli básničky a obrázky. Druhý krok: Myška a Krtek namazali na jejich zadní strany lepidlo. Třetí krok: Krtek nalepil každý obrázek a básničku na barevný papír. Čtvrtý krok: Myška sešila stránky k sobě. “Naše kniha je hotová,“ oznámila. [1]

Ve čtyřech kapitolách autor poukazuje na to, jak si dva přátelé umí podat pomocnou ruku a společně si vytvoří knihu o ptácích. Zatímco Myška skvěle kreslí obrázky, Krtek zase umí psát básničky. A tak to skloubí dohromady a jaká kniha z toho vznikne!

Wong Herbert Yee je zároveň autorem ilustrací, které jsou pestré a živé. Děti se k nim budou rády vracet a číst různá citoslovce, která obrázek doprovázejí. Myšku i Krtka obléká do lidských šatů a nechává je komunikovat kratšími větami, se kterými nebude mít dětské publikum problémy. Tato pohádková kniha je určena dětem jako „první čtení“. Společná četba tak může být příjemně stráveným časem s dětmi, ale také ideálním diskusním tématem, kdy se děti dozví, jak to chodí v přírodě. Rodiče mohou děti poučit o ptácích, kteří nás ráno probouzejí svou písničkou. Také jim rodiče mohou přiblížit život myši a krtka, aby o životě těchto živočichů děti něco věděly. Až děti knihu s rodiči přelouskají, mohou ji pomocí obrázků samy převyprávět a vracet se tak k ní. Kniha je útlá, takže si jednoduchý děj děti jistě zapamatují.

[1] YEE, Wong Herbert: Myš a Krtek, opeření kamarádi. Praha: Albatros, 2013. 53 s. ISBN 978-80-00-03111-8. Str.48 - 49.