Příběh ze Zlomocné věže

bubak

Hlavního hrdinu Bubáčka, strašidýlko z papíru, znáte jistě z knihy Bubáček. My si ale povíme příběh z pokračování knihy, která nese název Bubáček a Myšošlap a napsala ji Daniela Krolupperová. Knihu vydalo nakladatelství Albatros.

knihaPříběh vypráví o chlapci jménem Lukáš, který navštěvuje první třídu. Má báječného kamaráda. Není to však ani kluk ani holka, dokonce ani žádné zvíře. Je to Bubáček. Maličké hodné strašidýlko. Maminka o něm vymyslela pohádku a tatínek ho namaloval. Jednoho večera Bubáček ožil a vyskočil z papíru. Od té chvíle byl s Lukášem stále spolu. Bubáček se vešel Lukášovi do dlaně, ale i přes jejich rozdíl ve velikosti bylo společné hraní moc prima.

Jednou dostal Lukáš nové kolo. Rád na něm jezdil a Bubáčka brával s sebou. Avšak Bubáčka napadlo, že by Lukáš mohl namalovat kolo i pro něho. Chtěl by se také naučit jezdit. Lukáš si tedy sedl ke stolu a kolo nakreslil. Krásně červené, jak si Bubáček přál. Ze začátku to Bubáčkovi moc nešlo. Padal, zlobil se a hartusil. Potom se ale zlepšil a za pár dní jezdil po Lukášově pokoji jako vítr.

Když se jedno ráno Lukáš s Bubáčkem probudili, kolo bylo fuč! A tak Lukáš Bubáčkovi nakreslil nové. Bubáček se na něm projel a bylo mu na světě lépe. Jenomže na druhý den kolo zase zmizelo. Tak mu Lukáš nakreslil opět nové, ale i se zámkem. Ráno ho ale nenašli tam, kde ho zamkli. Měli tu zloděje! A na takového zloděje je potřeba nastražit past. Lukáš si půjčil od tatínka foťák. Kolem kola natáhli vlasec. Ten upevnili na spoušť fotoaparátu. Zloděj ve tmě vlasec neuvidí a klopýtne o něj. Tak za vlasec zatáhne a zmáčkne spoušť. A tím se sám vyfotí.

Jak řekli, tak učinili. Chytili zloděje právě včas. Zjistili, že zlodějem je Myšošlap. A kdo je to Myšošlap? Našlapuje tiše jako myška. Měl být lesním skřítkem, ale není, protože ho jeden kluk špatně nakreslil. Proč kradl Myšošlap všechna ta kola a jaká dobrodružství zažije Bubáček s Lukášem, se nechte překvapit v pohádkové knize Bubáček a Myšošlap.

V deseti kapitolách je líčen příběh Lukáše a Bubáčka a také Myšošlapa. Co vše je spolu čeká, vám prozradí pohádková kniha Daniely Krolupperové, která je určena pro začínající čtenáře jako první čtení. Knihu obohatila o veselé a hravé obrázky Lucie Dvořáková.

Když byl Lukáš ve škole a v družině, Bubáček se cítil doma osamocený. A to není nic příjemného. Konečně byli dva. „Víš co?“ navrhl podruhé Lukáš Myšošlapovi. „Nechtěl bys tady zůstat s námi? Namaloval bych ti velký les, abys měl to správné bydlení, když jsi lesní skřítek.“ Myšošlap s Bubáčkem zajásali. Lukáš se hned pustil do kreslení. Les se mu povedl. Byl plný stromů, keříků, zvířátek i hub a mechů. Od té doby už nebyli dva, ale tři. A všechno bylo veselejší.
(Krolupperová, Daniela: Bubáček a Myšošlap. Praha: Albatros, 2013)

Knihu Bubáček a Myšošlap vydalo nakladatelství Albatros