Líný kocour Josef

detail

Znáte kocoura Josefa? Že ne? To byste měli napravit. On má Josef jednu takovou vlastnost, která ho charakterizuje. Je totiž hrozně líný. Má moc rád svůj gauč a svůj klid. Co se mu však přihodí, když chytne blechu, se dozvíte v knize Líný kocour Josef od Franzisky Biermannové. Knihu vydalo nakladatelství Mladá fronta.

Knihu z německého originálu Der faule Kater Josef přeložila Hana Linhartová. Tento nejnovější pohádkový příběh je doplněn o originální obrázky, které působí veselým a hravým dojmem.

knihaLíný kocour Josef měl pořád plné ruce práce. Od rána do večera se totiž řídil svým rozvrhem. Po splnění úkolů byl dočista vyčerpaný. Abyste věděli, všechny práce vykonával na svém gauči. Ten byl díky tomu už celý proleželý. Jednou za den však kocour gauč opouštěl. A to tehdy, když byl nucen vyhledat jisté místečko, které se nacházelo v zadní části zahrady. Měl tam záchodek…

Josef byl velmi háklivý na hluk. Rudiho od sousedů považoval za neskutečně drzého psa. On totiž lítal po zahradě a hrál rád fotbal. Líný kocour Josef měl sto chutí na Rudiho zavolat policii, protože ho pokaždé vyvedl z duševní rovnováhy. Ale zatím tak neučinil.

Jednoho dne musel Josef vykonat potřebu zrovna, když pes hlavičkoval a šťouchal do míče. Kličkoval přitom a pořád se ke kocourovi přibližoval, až došlo k mohutné srážce. Josef Rudimu uštědřil facku, ten si z toho ale nic nedělal. Hrál si s míčem dál.

Josef se vrátil zpátky do domu a uvelebil se na gauč. Důkladně zkontroloval újmu, která mu vznikla. Po chvíli ho navíc něco pořádně štíplo do nohy. A pak na hlavě. Štíp! Přemýšlel, zda od Rudiho nechytl blechu. Když zapnul televizi, mluvili tam zrovna o blechách. Teď už bylo všechno nad slunce jasnější. Za tu blechu vděčí mizernému čutálistovi Rudimu. Jaké kroky musí podstoupit, aby se protivné blechy zbavil, a jak se změní jeho život, se dočtete v knize Líný kocour Josef.

Hopsal po cestičce a nenápadně se přitom škrábal. O zahradu dál potkal rozetové morče s rozcuchaným účesem, naparovalo se na louce. „Dobrý den!“ pozdravil líný kocour Josef a představil se. „Jsem světoznámý kadeřník a dnes za účelem reklamy učešu zdarma každého, kdo projeví zájem!“ (To byla přirozeně lest!) Morče bylo velmi důvěřivé. Takovou příležitost si přece nemůže nechat ujít! „Prosím rádo!“ vykviklo a líný kocour Josef se ihned pustil do práce. Při česání dbal přirozeně na to, aby blecha voňavé morče rychle ucítila a při přeskakování to měla pohodlné. Josef udělal rozetovému morčeti i masáž hlavy a vzorně mu upravil každou jednotlivou lokýnku. Morčátko bylo u vytržení. „Tak krásné jsem ještě nikdy nebylo!“ kvičelo a jako projev díků darovalo línému kocouru Josefovi čtyřlístek, který právě našlo. Moc ho tím potěšilo. Přesto se rychle rozloučil a zahnul za nejbližší roh. Zastavil se a čekal.
(BIERMANNOVÁ, Franziska: Líný kocour Josef. Mladá fronta, Praha 2013.)

Z líného kocoura se záhy stává čipera, když chce vyřešit problém, který jej trápí. Taková blecha je jedna velká nepříjemnost. Josef se vydává za světoznámého kadeřníka, za lesního a lučního lovce, dokonce i za světoznámého fotbalového trenéra, přítulného mazlivého kocourka i slavného zpěváka. Jak vidíte, udělal by cokoliv, aby se nepříjemné blechy zbavil. Líný kocour Josef se dokonce přemáhá, protože nemůže vystát děti. Podle něj jsou strašně hlučné a divně páchnou. Teď se z něj stává přítulný kocour, který se s jednou takovou holčičkou pomazlí. Pomůže mu to? Změní ho to? Co se stane s líným kocourem Josefem se nechte překvapit v půvabné knize.

Součástí knihy je i velký plakát, na němž je gymnastika pro lenochy, protože i ti největší lenoši by se tu a tam měli věnovat sportovní aktivitě. Všechno, co k tomuhle budete potřebovat, je pohodlný gauč nebo krásně naducaný polštář. Kocour Josef doporučuje šest cviků.

Kniha je určena pro všechny děti od pěti let.

Knihu Líný kocour Josef vydalo nakladatelství Mladá fronta