Školka Zvonečka a skřítci školkovníčci

detail

Dětský svět je plný kouzel, princezen a skřítků. A co teprve školkovníčci! Že nevíte, kdo jsou? Lenka Rožnovská o nich vypráví kouzelný příběh ve své nové knize Skřítci školkovníčci, kterou vydalo nakladatelství Grada.

„Ve školce se zvonovou střechou bydlí skřítci školkovníčci: krásná Krasotinka, šikovný Kutílek a uplakaný Ufňukánek. Už se moc těší, až skončí prázdniny a oni si budou moci s dětmi hrát. Ale co se stane, když skřítci zaspí? To ať vám prozradí pohádka.“
(ROŽNOVSKÁ, L.: Skřítci školkovníčci. Praha: Grada, 2013.)

knihaByla nebyla jedna školka Zvonečka. Byla neobvyklá tím, že jako jediná stála uprostřed kaštanového parku, měla věžičku a na ní stříšku ve tvaru zvonu. Do školky Zvonečky chodily obyčejné děti, na které dohlížela paní učitelka Markétka. Tato paní učitelka byla mimořádná, kromě toho, že měla vždy úsměv na rtech, zdobil úsměv i její oči. Dalším neobvyklým člověkem byla kuchařka Zdenička. Dětem od ní chutnalo, vařila totiž srdcem. A takto plynuly dny jeden za druhým. Až jednou…

Až jednou letěla kolem světluška Maruška se svým plamínkem Lumínkem a probudila školkovníčky. Školkovníčci jsou skřítci pro radost i útěchu malým dětem. Ve školce Zvoničce nesmí přece chybět. Školkovníčci Krasotinka, Kutílek a Ufňukánek přes prázdniny spali pod kostkovanou duchnou a kvůli špatně nastavenému budíku zaspali první školní den. Avšak díky Marušce a Lumínkovi se do školky mezi děti přece jen vydali, aby si s nimi hráli a děti tak mohly zapomenout na své strasti. Jaké příhody s nimi děti zažijí, se nechte překvapit v knize.

Pohádkové příběhy mohou maminky předčítat dětem před spaním a mohou je tak připravit na to, až jednou půjdou do školky i ony. Zjistí, že do školky se mohou těšit na ostatní děti, se kterými si budou hrát jak na princezny, jako to dělá i Janička a Terezka z knihy, tak na opraváře, kterým by jistě Kutílek rád se vším pomohl. I těm největším usmrkánkům se ve školce zalíbí. Tyto příběhy z mateřské školy si jistě rádi přečtou i malí školáci. Kapitoly jsou krátké a přehledné tak, aby se v nich orientovalo každé dítě. Za zmínku stojí i povedené ilustrace Magdy Veverkové Hrnčířové, která bravurně nakreslila jak školkovníčky, tak děti ze školky, stejně jako celý její průběh. Lenka Rožnovská dokázala vytvořit díky své fantazii příběh, který zaujme i nadchne nejedno dítě.

Knihu Skřítci školkovníčci vydalo nakladatelství Grada