Hrůzostrašné pohádky

Každý se trošku rád bojí, psal jsem v recenzi na audioknihu Pád do Maelströmu, a bojí se rády dokonce i naše děti. Děti a nejen ony mají rády také pohádky. Pro děti, které se rády hodně bojí a zároveň mají rády pohádky, vydalo nakladatelství Tympanum audioknihu Hrůzostrašné pohádky.

audioknihaAutorem literární předlohy je Jiří Žáček (6. 11. 1945) - dětství strávil ve Strakonicích, vystudoval stavební fakultu ČVUT v Praze. Krom inženýrské praxe byl také redaktorem (po té co stavařinu pověsil na hřebík) v několika nakladatelstvích (Československý spisovatel a Carmen) a od roku 1994 je na volné noze jako spisovatel.

Čtení se ujal, stejně jako například u povídek Pád do Maelströmu, náš přední divadelní, filmový a televizní herec a dabér s nádherně podbarveným hlasem, Josef Somr (1934).

Hrůzostrašné pohádky představují převyprávění výběru klasických evropských pohádek. Jiří Žáček svým perfektním výběrem a převyprávěním nepřekročil hranice laskavosti a vlídnosti pohádkového světa a navíc nám dovolil nahlédnout do pokladnice evropské slovesnosti. Na 2CD tak nalezneme pohádky: Otesánek, O kravičce Bukole, Katalineta a velryba, Krásná Žaneta, Bílá Karolínka a Černá Karolínka, Jak šel Janek do světa, aby se naučil bát, Kdo tančí s čerty, Čarodějka Medúza, Vlkodlak, Baba Jaga, Krysař z města Hameln. Celková délka nahrávky je 154 minut.

Pohádky, přestože pochází z různých koutů Evropy, zaujmou svou podobností, která ukazuje na společné kulturní kořeny jednotlivých evropských národů. Přes svou drsnost pohádky nezapomínají na šťastný konec a obsahují životní moudro našich předků. Některé z pohádek budou asi většině posluchačů známé. S dalšími se pak seznamujeme s pohádkami dalších národů.

Pohádky jsou opravdu hrůzostrašné a jako rodič dvou dětí jsem při poslechu některých z nich, hrůzou trnul, obléval mne studený pot a děs mne obcházel při slovech o tom, jak matka usiluje o bez žití své dcery nebo když Otesánek bez milosti a zardění sežere své milující rodiče. Ponurou a hrůzyplnou atmosféru svým hlasovým projevem dokonale dokresluje Josef Somr a flétny Jiřího Stivína.

Audioknihu doporučuji, neboť jde o výborně provedené profesionální dílo.

Audioknihu Hrůzostrašné pohádky vydalo vydavatelství Tympanum