Wong Herbert Yee: Myš a Krtek, kouzelníci. Bude se čarovat!

detail

Milovníci Kvaka a Žbluňka, zbystřete! Máme pro vás další úžasný tip na knihu. Tentokrát jsou hlavními protagonisty Myš a Krtek, se kterými zažijete plno kouzel. Knihu Myš a Krtek, kouzelníci napsal a ilustroval Wong Herbert Yee. Vydalo ji nakladatelství Albatros.

Příhody kamarádů Myši a Krtka znáte jistě již z předcházející knihy Myš a Krtek, dobří sousedé. V dalším pokračování Myš a Krtek, kouzelníci se bude čarovat. Kouzelník Kulifer zve na představení všechny milovníky kouzel. A Krtek tam nesmí v žádném případě chybět, je totiž blázen do kouzel. Co se však při tomto večerním čarování stane, neměl Krtek vůbec vidět, neboť zanevřel na všechna kouzla. Existují opravdová kouzla, nebo jsou to všechno jenom podvody?

knihaKrtek už nedočkavě přešlapoval kolem Myščina obydlí a čekal, až si vybere ty pravé šaty na takovou událost, jakou je kouzelnické představení. Myška zvolila záměrně černé šaty s měsíčky a hvězdami. Přestože byl Krtek neklidný, aby přišli včas, byli na místě konání jako první. Sedli si úplně dopředu, Krtek toužil po autogramu od kouzelníka. Kouzelník Kulifer předvedl pár kouzel a publikum bylo nadšené. Krtek dokonce opravdu získal autogram, když dělal dobrovolníka u karet.

Když však Kulifer předváděl další číslo, převrátil se mu stůl a všichni viděli, že je v něm díra. A že všechny napálil. Dokonce karty z balíčku byla samá křížová esa. Krtek z toho byl celý mrzutý. Už na žádná kouzla ani čáry nevěřil. Z naivního Krtka se stal smutný Krtek. To by však nebyla Myška, aby ho nechtěla poveselit a přesvědčit o opaku.

„Vidíš tu housenku?“
Myš na ni ukázala.
„To vidím,“ přikývl zachmuřeně Krtek.
„Ta housenka vytvoří kuklu a z ní vyletí nádherný motýl!
To není žádný trik, Krtku. To je kouzlo!“
„Jak dlouho to bude trvat?“ brblal Krtek.
Myš zakroutila ocáskem.
„Pár týdnů.“
(YEE, Wong Herbert: Myš a Krtek, kouzelníci. Praha: Albatros, 2012.)

Podobný příklad mu Myška uvedla i s žaludem, ze kterého vyroste obrovský dub, nebo s pulci, ze kterých se stanou žáby. Tohle všechno byla opravdová kouzla. A jako v každé kouzelnické pohádce, i tady začala hlavní hrdinka kouzlit. „Třikrát na sklenici poklepala a pak z ní prudce strhla šátek. Ve sklenici blikala světýlka. Svítila stále jasněji.“ K noční obloze vylétly světlušky. Takto předváděla Myška jedno kouzlo za druhým. Krtkovi se její milé kouzlení líbilo.

Byla kouzelná letní noc a měsíc čarovně svítil. Myš rozprostřela ubrus na trávu. Lehli si a pozorovali hvězdy.
„Měla jsi pravdu, Myško,“ zazíval Krtek.
„Přece jen kouzla jsou.“
„Teď už víme, že opravdová kouzla jsou všude kolem. Jen musíme být trpěliví a mít oči otevřené,“ šeptala Myška.
Ale Krtek oči otevřené neměl. Ani neposlouchal. Krtek tvrdě spal. Za chvíli spala i Myška. Oba spali pod měsícem a hvězdami.

V pohádkové knize se dva nerozluční přátelé Myška a Krtek dozvěděli, jak je to s čarováním. Myška tak pomohla Krtka vyléčit z chmurů, jež ho popadly, a dokázala mu, že opravdová kouzla nejsou žádný trik a kejkle, ale že skutečně existují tak, jako existuje i pravé přátelství, které je spojovalo. Děti tak mohou získat nové zkušenosti, co se přírodních zákonů týká, a mohou se dozvědět, jak to v přírodě chodí. Že stačí mnohdy okolní svět pozorovat s otevřenýma očima a ledacos se mohou dozvědět. Vždyť život nabízí nespočet kouzel. A nemusíte se při nich ani strachovat.

Knihu Myš a Krtek, kouzelníci vydalo nakladatelství Albatros