Lenka Rožnovská: Terezka a Šáša Šišulác. Čtení pro prvňáčky

dite

Lence Rožnovské vychází v nakladatelství Grada pohádková kniha pro prvňáčky Terezka a Šáša Šišulác. Knihu obohatila o ilustrace Magda Veverková Hrnčířová.

knihaŠáša Šišulác je látkový kamarád malé školačky Terezky. Večer před usnutím mu Terezka povídá své prvotní prožitky ze školy a on ji na oplátku šeptá šepotání – pohádky ze světa dětí, věcí i pohádkových bytostí.

Lenka Rožnovská vystudovala český jazyk a občanskou výchovu na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Nyní učí na Střední pedagogické škole a Střední zdravotnické škole v Odrách. Je autorkou knih pro děti, které na pokračování vycházejí v časopise Sluníčko (Kubík Šikulík, Případy detektiva Kláska a opičáka Joja, Strašidýlko Kamilek, Diňáci), a vydávají se rovněž knižně (Co dělá peřina, když je jí zima?). V nakladatelství Portál jí rovněž vyšla pohádková kniha František a jeho pohádky do postýlky.

Strašáci a strašpytlové

Květka a Bětka jsou dvě rošťácká dvojčata. Jednoho dne dostala Bětka po ránu nápad, že ze sebe holky udělají strašidla, a vylekají tak mamku s taťkou. A Květka dodala, že si je při tom vyfotí. Ujednáno! Děvčata si přes hlavu natáhla prostěradlo a vypravila se do ložnice. Rozrazila dveře a křičela: „Uááá. Bubnu.“ Rozespalý tatínek se úlekem dostal až pod postel a maminka začala křičet a utekla se schovat do skříně. Holky se radovaly, že se jim povedlo vystrašit rodiče a v rychlosti je celé vystrašené stihly i vyfotit. Fotku pak vytiskly.

Maminka a tatínek byli tak vystrašení, že nechtěli vylézt ze svých skrýší. Tatínek se bojí bubáků a maminka se bojí, že se strašidla prohánějí v kuchyni a všechno jim sní. Holky se tak přiznaly, že to ony byly ta strašidla. Rodiče se tedy dali hladově do jídla. Jakmile tatínek dojedl, prohlásil: „Maminko, já jsem se posilnil. Myslím, že bubáky přeperu.“ I maminka v sobě našla odvahu. Na to vyskočili ze svých skrýší, popadli děvčata a zlechtali je a rozcuchali jim vlasy, že opravdu nyní vypadala jako strašidla. Pohotový tatínek je vyfotografoval. Všichni se pak legračním fotografiím smáli.

Kniha Terezka a Šáša Šišulác je určena dětem, kteří právě začínají se čtením, prvňáčkům. V krátkých pohádkových příbězích pro začínající čtenáře nejen že ožívají obyčejné věci jako školní aktovky nebo kopačky, ale vystupují a čarují tu také skřítkové Bubínek, Zlobilek a Kokokovaříček a čarodějnice Kaňatá. Šáša Šišulác tak může patřit i ostatním dětem a bude vám šepotat o Terezce, o škole; a budou to veselé pohádky. Nyní stačí otevřít knihu plnou pohádek a pustit se do čtení.

Osmé šepotání

Terezka se těšila, až si se svým kamarádem Šášou Šišulácem bude pod peřinou šeptat. Musí mu něco říct.
„Šášo, víš, na co jsem přišla?“