Asi se blíží Vánoce, vycházejí vánoční příběhy

Vánoce. Sice někteří tvrdí, že je nemusí, ale většinou se na ně těšíme všichni. Když se to doma nepřežene s úklidem, pečením, smažením, vařením a zachová se rozum i v nákupním běsnění, pak si tu pohodu opravdu dokážeme všichni vyčarovat. Vánoce už na nás vystrkují růžky teď v říjnu. V obchodech už se vrství krabice s adventními kalendáři a kolekcemi a v knihkupectvích se v názvech knih objevují slova advent, vánoční, štědrovečerní…

knihaVánoce bez kamaráda Krtka si také nelze představit. Určitě bude na obrazovce, určitě bude v nějaké podobě pod stromečkem – kostky, knížky, kuželky, míče… A určitě udělá radost malým i velkým. Vždyť tahle postavička hřeje u srdce už kolikátou generaci.

Albatros právě vypustil do světa v druhém vydání knížku Krtek a Vánoce. Text Hany Doskočilové zaslouží velikou jedničku. Nesložité věty, které se dobře čtou i začínajícím čtenářům, kteří občas o nějaké to slůvko klopýtnou, a dobře vystavěný příběh, to jsou hlavní atributy této útlé knihy. Výborný text doplňují laskavé ilustrace Zdeňka Milera – radost pohledět.

Na příběhu je přínosné, jak ukazuje malým čtenářům, že nic není bez námahy. Také je to krásná ukázka kamarádství – nejlepší dárek pro každého (i pro Krtka) je vymyslet překvapení pro kamarády a těšit se z jejich radosti. Krtek se totiž neuloží k zimnímu spánku jako ostatní, ale přichystá jim pravé vánoční překvapení. A nemá to vůbec jednoduché, protože nablízku je zlomyslná vrána, která nikomu nic hezkého nepřeje. Naštěstí se Krtek nedá a může s ostatními vesele zpívat koledy – i tu, kterou sám složil:

Vánoce jsou tady,
tak se mějme rádi,
radujme se,