Petr Horáček: Nový domek pro myšku. V Holandsku kniha roku 2006

dite

V nakladatelství Portál vychází Petru Horáčkovi, který je proslulý jako výtvarník a autor dětských knih, pohádková kniha Nový domek pro myšku. Příběh o myšce, jejím malinkém obydlí a velikém jablíčku.

domecekJak může myška dostat velké jablko do svého malinkatého obydlí? Bude si muset najít jiný domeček. Všechny domky, které cestou potká, ale už mají svého majitele. Jak dopadne její putování?

Myška a její putování za novým domečkem

Jednou zrána našla myška velké jablíčko. Ráda by si na něm smlsla, jenomže ho do domečku nedostala. Byl moc malý a jablko moc velké. Proto se rozhodla, že si najde domeček větší. A tak se vydala na cestu.

Cestou narazila na krtkovo obydlí, ale krtek měl v baráčku mnoho knih, pro myšku s jablkem tedy místo nezbývalo. Cestou za novým obydlím však dostala hlad, a tak si ukousla. Brzy našla mnohem větší doupě, než byl otvor krtkův. Žil tam králík, ale do domečku by se myška nevešla, protože tam měl plno zelí. Tak šla dál, po cestě si zase dala kousek jablíčka k snědku, až došla k domečku jezevce. Tam však bydlet též nemohla, protože jezevec celý den spí a hrozně chrápe. Inu, nedá se nic dělat, musí jít dál.

Šla a šla, až došla k obrovskému doupěti. Tam už by se i s jablkem vešla. Když však spatřila velikého medvěda, který ji nabídl, aby šla dál, pelášila pryč. Myška byla po dlouhém dni unavená, ale jablíčko se už kutálelo lehce. Tu uviděla malé doupě a vešla dovnitř.

V domečku nikdo nebyl. Myška dokutálela jablíčko dovnitř a zjistila, že se tam vejdou úplně skvěle. „Věděla jsem, že najdu místečko pro sebe a pro své jablko,“ pomyslela si myška. Pak si lehla do své vlastní postýlky a za chviličku spala jako dudek.
(HORÁČEK, P.: Nový domek pro myšku. Portál: Praha, 2012.)

Útlá knížečka je určena pro ty nejmenší, kteří se mohou u knihy nadchnout. Dospělé publikum si příjemně odpočine a odreaguje se nejen pestrými obrázky. Ilustrace protkané celou knihou jsou mimořádné – Horáček je především výtvarník. Všem sběratelům dětské literatury by tato kniha neměla chybět v knihovně.

Knihu Nový domek pro myšku vydalo nakladatelství Portál