Tajemství gobelínu – Probuzení Astarotha

ilustrace 100x100
Všichni milovníci fantasy literatury mají zase o čem mluvit! Na obzoru je nový hrdina, Max McDaniels, chlapec, který je předurčen k velkému poslání! Nebude však nijak lehké postavit se zlu, které je sice zatím skryté, avšak stále čeká na svou příležitost probudit se a ukázat světu svou děsivou moc. Takže bylo nebylo...

Příběh začíná jednoho všedního dne v jednom úplně obyčejném muzeu. Pan McDaniels přichází se svým synem do oddělení výtvarného umění a obdivují spolu obrazy dávných mistrů. Max ještě netuší, že právě zde začne jeho velké dobrodružství, které navždy převrátí jeho život naruby. V místnosti, která se náhle objeví, aniž by si jí dříve všiml, totiž spatří starý gobelín, který si jako by pohraje s jeho smysly. Slyší, že se z něj line tajuplná melodie, a vidí, jak se celý rozzáří překrásnými barvami. Zdá se mu, jako by jej k sobě táhl magickou mocí, které nelze odolat...

Další události berou rychlý spád. Maxe se snaží unést žena, která se jej nejdříve podrobně vyptávala na onen gobelín. A poté je zachráněn díky zvláštnímu muži, který mu oznámí, že pracuje pro Rowanskou akademii, utajenou školu pro obzvláště nadané chlapce a dívky! Max váhá, ale poté ho přemůže zvědavost a vydává se do neznáma, do Rowanu, kde na něj čeká jeho velký úkol.

tajemství gobelinu 100x100Již nyní si většina z vás může říci, že je příběh až příliš podobný tomu, který napsala J. K. Rowlingová. Ano, tento román jako by měl svou předlohu v románech o Harry Potterovi, čarodějnickém učni, který jako malé dítě jen náhodou unikl smrtícímu účinku hůlky Lorda Voldemorta. Max stejně jako Harry Potter není šťastný: trápí ho zmizení jeho matky, rovněž jeho otec není zrovna hrdinou, po kterém by chlapec toužil. V Rowanu nalezne nový domov, který ho od počátku – stejně jako čtenáře – fascinuje magií opředenými místy, bájnými bytostmi i samotnými postavami studentů a učitelů. Nejbarvitěji jsou popsány postavy, které pracují v rowanské kuchyni – obr Bob a Mamča, napravená čarodějnice, která si musí vždy všechny studenty očichat, aby je náhodou nesnědla...

Spojitostí s Harry Poterrem je však více: místo famfrpálu se v Rowanu hraje jakási obdoba fotbalu, místo úlisného Malfoye se seznámíte se zákeřným Alexem a místo Lorda Voldemorta zde bude největším padouchem Astaroth. Tajemství gobelínu skutečně přebírá hlavní motivy odjinud, avšak na tyto základy přidává jako cihlu po cihle osobité postavy a překvapivé zápletky, až se před čtenářem objeví zcela nový fikční svět s vlastními bytostmi, které v jiném díle nenajdete.

Román je sice určen především pro dětské čtenáře, avšak zaujme i dospělé, kteří se rádi nechají unášet vlastními sny o světě, v němž vítězí dobro nad zlem a v němž neschází mytické bytosti a kouzla. Při čtení vám bude běhat mráz po zádech, neboť v některých kapitolách autor neváhá přejít z idylické polohy k hororovému vyprávění.

Pokud chcete zažít jedinečné dobrodružství, pak vám doporučuji skvělou knihu Tajemství gobelínu – Probuzení Astarotha, kterou neodložíte, dokud se nedozvíte, jak to s Maxem a s jinými studenty Rowanské akademie dopadlo.

Román Tajemství gobelínu - Probuzení Astarotha vydává nakladatelství Fragment.

Tajemství gobelínu – Probuzení Astarotha (ukázka)