Co se stane, když člověk předstírá svůj únos?

tygr

Jak známo, Thomas C. Brezina je autorem nejedné dobrodružné edice pro děti a mládež a mezi jeho literární počiny patří také řada Případ pro Tebe a Klub tygrů. Předposlední díl měl skoro letní tématiku, ale nejnovější - Černí bojovníci je temný a nebezpečnější než všechna ostatní dobrodružství Klubu tygrů.

knihaBiggi se začne přátelit se svojí bohatou spolužačkou, z čehož Luk a Patrik nejsou nijak nadšení. Bigginu novou kamarádku považují za nafoukanou nánu, a tak nechápou, co to členku Klubu tygrů napadlo. Dokonce i sama Biggi začíná pochybovat, jestli udělala dobře, když se Luisu rozhodla navštívit v honosném domě jejích rodičů. Jenomže když je Luisa společně se svojí sestrou unesena a únosci chtějí komunikovat pouze s Biggi, je jí jasné, že se objevil další případ pro trojici mladých detektivů.

Jak už to v edici Případ pro Tebe a Klub tygrů bývá obvyklé, hlavními hrdiny jsou členové Klubu – Biggi (vlastně Birgit), Luk (neboli Lukáš) a Patrik. Nezřídka se k nim přidávají další postavy, dospělé nevyjímaje. Tím Brezina pátrání značně ztíží, protože ono není jen tak být na stopě zločinci, a přitom se před dospělými tvářit natolik přesvědčivě, aby uvěřili, že se vlastně nic neděje. V příběhu Černí bojovníci se do děje zapletou sestry Luisa a Larisa. Obě jsou samozřejmě uneseny, takže je nutné přivolat ještě policii. Ta zrovna není z přítomnosti Klubu tygrů u případu nadšená, ale nedá se nic dělat…

Thomas C. Brezina ve svých knihách nikdy nepopisuje velké množství míst. Tentokrát si vystačil s nejmenovaným městem, ve kterém se v jednu chvíli na několika místech objeví nindžové. a přidává ještě jejich úkryt takřka za humny. Do poslední chvíle není jasné, kde se nachází, ale podle autorových indicií, které podává prostřednictvím Patrika, jeho polohu dokáže pozorný čtenář snadno vydedukovat.

Dalším z poznávacích znaků Brezinových knih je „kouzelná“ lupa, díky které mohou čtenáři pátrat spolu s literárními hrdiny. K tomu, aby něco takového bylo možné, jsou nezbytně nutné ilustrace, v nichž se ukrývají nápovědy, nebo přímo správné odpovědi. O to se postarala, sice jen v černobílém provedení, Naomi Fearnová. Oproti jiným příběhům Klubu tygrů jsou skutečnější, a čtenáře tak hravě vtáhnou do děje.

Kdo příběh dočetl a svědomitě odpovídal na otázky na konci každé kapitoly, ten se může porovnat se členy Klubu tygrů. Jak dokázal zápletku vyřešit? Na své si přijde i ten, koho zajímají zeměpisné údaje o zemi nindžů, pro něhož je to pravé v příloze.

V tom vedle něco zařinčelo, jako když se rozbíjí skleněná tabule.
(…)
„Co to bylo?“ divila se Biggi.