Pipi v podání Báry Hrzánové vás vezme do světa dětské radosti!

holka

Z toho by měla Astrid Lindgrenová radost! Obsadit do role Pipi Dlouhé Punčochy Báru Hrzánovou, které už rozhodně dááávno není dvanáct. Tak to je odvážný krok režiséra Vladimíra Ruska. Ovšem podařilo se. Podařilo se vytvořit přinejmenším zajímavé dílo. Rozhlasová pohádka s písničkami totiž osloví nejen děti, ale i dospělé.

kniha„Johohó! Nohy myju ve vaně!
Johohó! Nenávidím piraně!“

Tak tohle byl první nadšený popěvek, který si syn z poslechu odnesl hned napoprvé. Ale ono jich tu je mnohem více. Písničky, kterými je prokládán chytlavý a herecky skvěle zvládnutý text, jsou snadno zapamatovatelné, příjemně zveršované a zrytmizované. Garantuji vám, že si s chutí zazpívají i dospělí!

A bude jim u toho hezky – jednoduše hezky dětsky.

Možná byste pak rádi, stejně jako Pipi, spokli pilikuklu proti dospělosti. Kdoví, třeba jí Pipi opravdu spokla a potom už nikdy nedospěje a zůstane navždy dítětem. Otázkou je, odkud se tedy vzala dospělá verze punčochaté Pipi v podání Stiega Larsona a jeho osobité Lisbeth Salanderové? No… zvláštní otázky se Vám budou honit hlavou při poslechu tohoto hereckého koncertu nejen Barbory Hrzánové,ale také Kryštofa Hádka a Rozity Erbanové, které lze směle zařadit mezi naprosté TOP osobnosti rozhlasového herectví.

Chybí tu pan Nielson, taky kůň se nepase na verandě, ale snad to ani ničemu nevadí. Je tu cirkus, Pipiina svéráz při návštěvě školní třídy, ztroskotání v její fantazii a její tatínek – moc příjemný hlas má pan Efraim Dlouhá punčocha v podání Pavla Rímského. Ta chvíle, kdy si přišel pro svoji holčičku úplně dýchá dojetím.

„Kolem tančí nazí, zutí,
Kure, kure, kureDUTI.“

No tak to je další z nádherných popěvků a vy už asi tušíte, kam že se podíváme. Ano, na ostrov Kurekuredutů, kam velký tlustý náčelník a král přichází i s princeznou Pipi a její družinou (tedy Tomíkem a Aničkou). V této nejdelší části se také setkáme s piráty a potom… potom se už bohužel budeme muset s Pipi rozloučit a možná tak trochu se vrátit na začátek celého příběhu, kdy se řeší – zda-li se ve vile Vilekule svítí.

A zase prostor pro otázky…. Že by se tento příběh udál jenom ve snu Tomíka a Aničky a ta pravá reálná Pipi Punčochatá se v ten první den prázdnin teprve přistěhovala???

Ale to už jsem úúúplně v rovině teoretické a jsem vlastně moc ráda, že jsem si díky tomuto veselému cédéčku nejen doslova nechala prosvištět  dětskou radost tělem i duší, ale i na chvíli se zaobírala tak moc a moc podstatnými teoretickými otázkami kolem té hoky s pihama jako zrnka pepře.

Audioknihu Pipi Dlouhá punčocha vydalo vydavatelství Radioservis