Švýcarsko očima Hany Růžičkové

stromy
Všichni neustále sníme o vzdálených zemích, exotických místech, rozsáhlých plážích, na kterých nás bude uklidňovat tiché burácení moří a oceánů. Létáme stovky kilometrů od domova, abychom poznali svět a všechny jeho zázraky. A někdy si ani nestihneme uvědomit, že „svět“ se nachází i u nás. Při honičce za poznáváním se nakonec zapomeneme i na okamžik zastavit a podívat se na to, co nám leží hned u nohou.

Něco podobného si říkala i Hana Růžičková. Absolventka elektrotechnické fakulty ČVUT, která se dlouhá léta živila organizováním veletrhů a výstav. V roce 2005 se rozhodla proměnit svůj sen ve skutečnost a začala cestovat. Ve své sbírce fotografií má tisíce snímků z blízkých i vzdálených zemí. Realizovala mnoho výstav vlastní tvorby, přispívala články do časopisů a její snímky prodávají prestižní fotobanky. V roce 2006 se vydala na cestu po Švýcarsku, které si hned zamilovala.

obal knihy„Zhýčkaná poznáváním vzdálených zemí jsem se domnívala, že mě žádná evropská země již nemůže překvapit. Jednoho dne jsem se však začetla do knihy Zdeny Frýbové Dvě dámy v tísni, ve které vtipně popisuje peripetie „dámské jízdy“ ve Švýcarsku – nepříteli turisty. V tom okamžiku se zrodila moje zvědavost.“

A právě následkem této zvědavosti je knižní prvotina Hany Růžičkové, která nese název Švýcarsko – cestopis ve fotografii. Na sto třiceti šesti stranách nám přináší nejen své nádherné a originální fotografie, ale i postřehy a příhody, které nasbírala během cestování po krajině helvetského kříže. V knize vydavatelství Mladá fronta najdeme padesát pět destinací, o kterých si můžeme udělat obrázek prostřednictvím okouzlujících snímků, subjektivních pocitů autorky, ale zároveň i objektivních informací a zajímavostí.

U každého místa, které cestovatelka navštívila, totiž zařadila kromě osobních názorů i historická, kulturní či společenská fakta a taktéž odkazy na internetové stránky, které nám budou velice nápomocné, když se rozhodneme dané lokality navštívit nebo se o nich dozvědět víc. Nenucený, vtipný a zajímavý text vám toho nejenom hodně prozradí, ale také vám přiblíží Švýcarsko, které poznala autorka. Vtáhne vás do jejího příběhu a ukáže vám její pohled na tuto krajinu.

Prostřednictvím knihy se tak podíváte a dozvíte něco o místech jako Sóglio, Brig, Zermatt, Grimentz, Sierre, Sion, Martigny, Ženeva, Lausanne, Bellinzona, Zernez, Svatý Mořic, Arden, pyramidy Euseigne… Při prohlížení stran má člověk pocit, jako by se zázrakem na chvíli přenesl do téhle hornaté krajiny. I když se rozhodnete na chvíli ignorovat text a jenom tak listovat knihou a obdivovat nádherné obrázky, o nic nepřijdete.

Fotografie skutečně zachytily všechno. Máte dojem, jako by zrcadlily pravou tvář všech měst, hradů, údolí, domů, parků, zvířat,  řek a lidí, na které autorka narazila během svého putování.
Jestli vás Švýcarsko zaujalo nebo chcete tuhle krajinu navštívit a neradi cestujete bez toho, aniž byste věděli, co na vás v cizině čeká, tak kniha Hany Růžičkové je tím pravým, po čem byste měli sáhnout.

Knihu Švýcarsko – cestopis ve fotografii vydalo nakladatelství Mladá Fronta