Na in-linech křížem krážem po Česku

les 100x100
Proháníte se rádi na kolečkových bruslích, nebo uvažujete o jejich koupi? Propadli jste tomuto sportu, ale už vás nebaví jezdit v parku nebo kolem sídliště? Pak právě pro vás je určena praktická příručka o in-line bruslení, ve které se dozvíte vše potřebné o tom, jak, kde a zda vůbec provozovat tento sport.

Kniha je rozdělena do tří částí. V úvodu najdeme spoustu praktických informací, rad a tipů pro bruslaře. Zde se například dozvíme, jak bruslení prospívá našemu tělu nebo jaká jsou rizika a nevýhody tohoto sportu. Hlavně ti, kteří uvažují o koupi bruslí, určitě ocení rady, na co klást při výběru bruslí důraz a jak je pravidelně udržovat, aby nám co nejlépe sloužily. Příručka nezapomíná ani na informace o tom, jaké musí bruslaři dodržovat dopravní předpisy, vyjedou-li na silnici.

knihaNejobsáhlejší část knihy tvoří tipy na výlety. Najdeme zde podrobný popis 28 tras v České republice, které jsou vhodné zejména pro „turisty na bruslích“. Mapování tras probíhalo v roce 2008, ale jejich počet neustále narůstá, takže jejich výčet není úplný. Ale to, co nám tato kniha nabízí, je víc než dostačující. Jsou zde vybrány především trasy, které splňují dva požadavky. Těmi jsou jednak bezpečnost jízdy i pro začátečníky, jednak zajímavosti a přírodní krása, které na cestě můžeme vidět. Kromě popisu terénu je ke každé trase přiložena mapka a tabulka se seznamem míst, kterými budeme projíždět. Každé takové místo je očíslováno, popsáno a jsou u něj uvedeny souřadnice pro GPS. Každá trasa je stručně popsána, je u ní uvedena délka v kilometrech, dopravní režim a kvalita povrchu, která je číslována jako ve škole.

Poslední část knihy je seznamem 9 in-line okruhů, u kterých se předpokládá sportovní a závodní vyžití. Stejně jako u tipů na výlety zde najdeme podrobnou charakteristiku dráhy, zejména pro koho je určená, jaká je její šířka, délka a převýšení, kdo ji provozuje a zda je zpoplatněná.

In-line bruslení zažívá v posledních letech v České republice doslova boom a čím dál více lidí se prohání na kolečkách. Bruslení má v sobě totiž něco zvláštního. Je rychlejší než chůze, ale méně namáhavé než běhání. Při troše šikovnosti se dá provozovat téměř všude, i když je k tomu zapotřebí alespoň trochu slušný terén. Bruslit můžeme nejen ve volném čase, ale také při cestě do práce nebo do školy.

Ať už patříte mezi milovníky tohoto sportu, nebo se jeho vyznavači teprve stanete, kniha Na in-linech křížem krážem po Česku bude jistě vaším skvělým průvodcem na cestě vašeho rozhodování. Na této knize oceňuji zejména zpracování, přehlednost a komplexnost informací. Doporučuji ji nejen všem aktivním bruslařům, ale i těm, kteří se o tomto sportu chtějí dozvědět nějaké informace.

Knihu Na in-linech křížem krážem po Česku vydalo nakladatelství Fragment.