Recenze: Odborná literatura

Recenze: Hana Machková – Mezinárodní marketing

1 1 1 1 1 (0 hlasů)

Úspěch, zisk a růst je cílem snad každé společnosti. Pokud se firmě daří na domácím trhu, vyvstane velmi brzy zásadní otázka: „Co dál? Jak můžeme nadále růst? Jaké příležitosti můžeme uchopit nyní?“


knihaJako velmi lákavá možnost se jeví proniknutí na zahraniční trhy. Internacionalizace totiž přináší firmám zcela nové příležitosti. Umožňuje další navyšování zisků díky prodeji výrobků či nabízení služeb na dosud neproniknutých mezinárodních trzích, či značné snížení nákladů například díky příznivějšímu podnikatelskému prostředí. Velké možnosti však s sebou přirozeně nesou i velká rizika. O jaká rizika se jedná a jak je možné se jim vyhnout? Co všechno podnikání na zahraničních trzích obnáší? Jaká jsou specifika mezinárodního marketingu? Jak správně uchopit všechny příležitosti a minimalizovat hrozby? To všechno vám prozradí autorka Hana Machková v již čtvrtém aktualizovaném vydání své úspěšné knihy Mezinárodní marketing.

Na první pohled je Mezinárodní marketing poměrně útlá publikace, přesto se uvnitř skrývá široký záběr témat. Kniha je rozdělena do celkem jedenácti logicky uspořádaných hlavních kapitol. Autorka vám prozradí, jaké jsou základní koncepce mezinárodního marketingu a jaké možné strategické přístupy existují. Dozvíte se vše o mezinárodním prostředí a o tom, jakým způsobem ovlivňuje podnikání. Důležitou součástí marketingu je výzkum, takže samozřejmě nemůže chybět kapitola ani o něm. Dále se dočtete o tom, jaké formy vstupu na mezinárodní trhy může firma zvolit, jak postupovat při segmentaci trhů, výběru cílových skupin a následném positioningu v myslích spotřebitelů. Bavit vás zajisté bude kapitola o značkách a jejich řízení. Chybět samozřejmě nemůže ani čtení o jednotlivých „P“ marketingového mixu.

Každou problematiku autorka čtenáři přibližuje na zajímavých případových studiích. Právě tyto příběhy dobře známých značek mě osobně bavily na celé knize nejvíc. Věděli jste například, že firma Danone se původně zabývala výrobou skla, nebo že populární svátek Beaujolais noveau vznikl ve snaze rychle prodat nepříliš kvalitní víno?

Velmi široký záběr témat je výhodou a nevýhodou knihy zároveň. Autorce se na pouhých 200 stranách podařilo obsáhnout celou problematiku marketingu v zahraničí, což je však logicky vykoupeno někdy až zbytečnou stručností. Celou řadu věcí, které by si zasloužily pro dobré pochopení hlubší vysvětlení, si bohužel budete muset vyhledat sami. Knihu také doporučuji aspoň jednou přečíst celou, abyste se v ní naučili snadněji orientovat. Charakter tématu již předurčuje, že kniha je plná nejrůznějších dělení a při pouhém prolistování nemusí být u některých věcí zcela jasné, co je ještě podnadpis a co už nadpis.

Mezinárodní marketing je sice odbornou publikací, ale přesto mi připadá, že autorka používá zbytečně složitý jazyk. Celá řada věcí by se dala napsat jednodušším a čtivějším způsobem, jak je ostatně u knížek z marketingu běžné. S trochou soustředění však není problém si na autorčin styl zvyknout a široký záběr zajímavých témat určitě stojí za trochu soustředění. Knihu Mezinárodní marketing ocení především manažeři firem, vědecko-výzkumní pracovníci, vysokoškoláci, ale bavit bude zajisté i laickou veřejnost, která se zajímá o marketing a obchodování.

Mezinárodní marketing
Autor Hana Machková
Nakladatelství Grada
Místo vydání Praha
Rok vydání 2015
Vydání 4.
Počet stran 200
ISBN/EAN 978-80-247-5366-9
Ediční řada -

Do nakladatelstvíPorovnat ceny

Soutěže

Aktuality

  • Hlasujte pro svou oblíbenou knihu v Ceně čtenářů Magnesia Litera

    Vážení a milí čtenáři,

    literární ocenění Mgnesia Litera za rok 2017 se bude udělovat 4. dubna 2018. Jako každým rokem ji můžete sledovat v přímém přenosu České televize. Chcete-li aktivně vyjádřit, která kniha byla pro Vás ta nej, máte možnost se zapojit a hlasovat v kategorii Cena čtenářů. Vybírat lze z prózy, poezie i knih pro děti. Hlasovat můžete do 31. března 2018 ZDE.

     

     
  • Partonyma – nová čísla časopisu ke stažení a o připravované antologii

    Literární časopis Partonyma, založený v roce 2012, prochází již od závěru minulého roku řadou proměn. Poslední dvě čísla vyšla v menším formátu a celkově novém designu, což ovšem není nejpodstatnější změnou. Tato tzv. „černá řada“ (podle nové podoby obálky) je nyní, kromě klasické tištěné verze, uvolněna ke stažení ve formátu PDF zcela zdarma. Jedná se o dvojčíslo 19 - 20 na téma Umění zločinu / Zločinné umění a o dvojčíslo 21 – 22 na téma Meze textu / Meze prostoru.

    Číst dál...  

Doporučujeme

Nové komentáře

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení