Recenze: Odborná literatura

Recenze: Hana Machková – Mezinárodní marketing

1 1 1 1 1 (0 hlasů)

Úspěch, zisk a růst je cílem snad každé společnosti. Pokud se firmě daří na domácím trhu, vyvstane velmi brzy zásadní otázka: „Co dál? Jak můžeme nadále růst? Jaké příležitosti můžeme uchopit nyní?“


knihaJako velmi lákavá možnost se jeví proniknutí na zahraniční trhy. Internacionalizace totiž přináší firmám zcela nové příležitosti. Umožňuje další navyšování zisků díky prodeji výrobků či nabízení služeb na dosud neproniknutých mezinárodních trzích, či značné snížení nákladů například díky příznivějšímu podnikatelskému prostředí. Velké možnosti však s sebou přirozeně nesou i velká rizika. O jaká rizika se jedná a jak je možné se jim vyhnout? Co všechno podnikání na zahraničních trzích obnáší? Jaká jsou specifika mezinárodního marketingu? Jak správně uchopit všechny příležitosti a minimalizovat hrozby? To všechno vám prozradí autorka Hana Machková v již čtvrtém aktualizovaném vydání své úspěšné knihy Mezinárodní marketing.

Na první pohled je Mezinárodní marketing poměrně útlá publikace, přesto se uvnitř skrývá široký záběr témat. Kniha je rozdělena do celkem jedenácti logicky uspořádaných hlavních kapitol. Autorka vám prozradí, jaké jsou základní koncepce mezinárodního marketingu a jaké možné strategické přístupy existují. Dozvíte se vše o mezinárodním prostředí a o tom, jakým způsobem ovlivňuje podnikání. Důležitou součástí marketingu je výzkum, takže samozřejmě nemůže chybět kapitola ani o něm. Dále se dočtete o tom, jaké formy vstupu na mezinárodní trhy může firma zvolit, jak postupovat při segmentaci trhů, výběru cílových skupin a následném positioningu v myslích spotřebitelů. Bavit vás zajisté bude kapitola o značkách a jejich řízení. Chybět samozřejmě nemůže ani čtení o jednotlivých „P“ marketingového mixu.

Každou problematiku autorka čtenáři přibližuje na zajímavých případových studiích. Právě tyto příběhy dobře známých značek mě osobně bavily na celé knize nejvíc. Věděli jste například, že firma Danone se původně zabývala výrobou skla, nebo že populární svátek Beaujolais noveau vznikl ve snaze rychle prodat nepříliš kvalitní víno?

Velmi široký záběr témat je výhodou a nevýhodou knihy zároveň. Autorce se na pouhých 200 stranách podařilo obsáhnout celou problematiku marketingu v zahraničí, což je však logicky vykoupeno někdy až zbytečnou stručností. Celou řadu věcí, které by si zasloužily pro dobré pochopení hlubší vysvětlení, si bohužel budete muset vyhledat sami. Knihu také doporučuji aspoň jednou přečíst celou, abyste se v ní naučili snadněji orientovat. Charakter tématu již předurčuje, že kniha je plná nejrůznějších dělení a při pouhém prolistování nemusí být u některých věcí zcela jasné, co je ještě podnadpis a co už nadpis.

Mezinárodní marketing je sice odbornou publikací, ale přesto mi připadá, že autorka používá zbytečně složitý jazyk. Celá řada věcí by se dala napsat jednodušším a čtivějším způsobem, jak je ostatně u knížek z marketingu běžné. S trochou soustředění však není problém si na autorčin styl zvyknout a široký záběr zajímavých témat určitě stojí za trochu soustředění. Knihu Mezinárodní marketing ocení především manažeři firem, vědecko-výzkumní pracovníci, vysokoškoláci, ale bavit bude zajisté i laickou veřejnost, která se zajímá o marketing a obchodování.

Mezinárodní marketing
Autor Hana Machková
Nakladatelství Grada
Místo vydání Praha
Rok vydání 2015
Vydání 4.
Počet stran 200
ISBN/EAN 978-80-247-5366-9
Ediční řada -

Do nakladatelstvíPorovnat ceny

Doporučujeme

Aktuality

  • Humbook 2017

    V loňském roce se uskutečnil první ročník literárního festivalu Humbook, který lákal především příznivce oblíbeného stylu Young adult. Pořadatelství se ujala nakladatelství Fragment a CooBoo.

    Číst dál...  
  • Cena Česká kniha pošesté

    Cena Česká kniha je opět tady, tentokrát již 6. ročník. Každoročně vás informujeme o knihách, nominovaných na vítězství, postupně tak, jak se zužuje jejich výběr. V šestém ročníku došlo k jedné zásadní změně, o níž se dočtete v následujícím textu, převzatém z tiskové zprávy organizátora.

    Číst dál...  

Doporučujeme

Nové komentáře

Soutěž

  • Soutěž o knihu 1967: Rok, kdy jsem se narodil(a)

    Ode dneška soutěžíme o knihu 1967: Rok, kdy jsem se narodil(a) z nakladatelství Management Press. Pokud správně zodpovíte tři jednoduché soutěžní otázky a usměje-li se na vás štěstí při závěrečném losování, kniha bude vaše.

    Číst dál...

Z čtenářského deníku

  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  
  • Biblický příběh, který se odehrává na americkém venkově

    John Steinbeck se narodil roku 1902 v Kalifornii. Vystřídal mnoho různých profesí a získané zkušenosti potom uplatňoval ve svých knihách. Patřil k autorům takzvané ztracené generace zažil první světovou válku a ve svých dílech popisuje bídu, které byl svědkem. Vyzdvihuje krásu kalifornské krajiny a sílu lidského ducha, naopak silně kritizuje násilí, zákeřnost a vypočítavost. Získal Pulitzerovu cenu i Nobelovu cenu za literaturu. Mezi jeho nejznámější knihy patří Hrozny hněvu, O myších a lidech, Pláň Tortilla a právě Na východ od ráje

    Číst dál...  

Přihlášení