Recenze: Odborná literatura

Recenze: Viktor Janouch – Internetový marketing

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
il

Internet se stal významnou součástí životů celé řady cílových skupin, které se díky němu baví, vzdělávají, komunikují s ostatními, čím dál častěji také obchodují a vydělávají. Právě poslední aktivita je také důvodem, proč se stále více laiků, samouků, studentů i obchodníků zajímá o internetový marketing, komunikaci, reklamu a vše, co s tím souvisí. To zase motivuje odborníky k psaní publikací s úvodem do online marketingu a příbuzných oblastí, stejně jako to udělal Viktor Janouch s titulem Internetový marketing.


knihaMá-li čtenář alespoň částečný vhled do problematiky propagace prodeje na internetu, zjistí hned při prvním setkání s knihou, že jde o komplexní, přehlednou, českou příručku online marketingu. O tom, že jde o publikaci s širším záběrem a velkou výpovědní hodnotou, svědčí i skutečnost, že od roku 2014 je v knihkupectvích k dostání její druhé vydání.

Viktor Janouch v knize Internetový marketing rozepsal téma do devíti obsáhlých kapitol, které pokrývají téma od analýz, statistik a nastavení marketingové strategie, přes přípravu, návrh, tvorbu formy a obsahu propagace, až po její technické zajištění a vyhodnocení prostřednictvím speciálních nástrojů. Publikace funguje jako účinný úvod k problematice, přesto zde spoustu přínosných informací najdou i ti zasvěcenější.
 
V době, kdy knih o marketingu a prodeji na internetu vychází tolik, oceňuji názornost a srozumitelnost publikace. Viktor Janouch pracuje s inspirativními i špatnými příklady z praxe, a to prostřednictvím screenů z konkrétních webů. Veškerý výklad není jen o teorii a proto tomu jsou všechny kapitoly i jejich jednotlivé části zcela srozumitelné. Autorova praxe s výukou studentů na univerzitě se odrazila i na struktuře knihy Internetový marketing. V závěru mimo běžného rejstříku a seznamu použité literatury najdete i seznam odkazů na přednášky a výukové materiály.

Na textu je znát, že autor dobře věděl, pro koho knihu psal. Mimo studentů nebo samouků je totiž vhodná i pro specialisty z oboru, kteří si tímto způsobem rozšíří obzory i v ostatních sférách online marketingu. Manažeři a obchodníci proniknou do tvorby reklamy z pohledu obsahu i jejího technického zajištění. Grafici a programátoři se dočtou, jak se chystá vstupní analýza a jak se měří konverze webu. Copywriter zase získá představu o vyhodnocování úspěšnosti textu na webu, v reklamě i na sociálních sítích.

Díky svému záběru a zaměření by kniha Viktora Janoucha měla najít mimo jiné místo v rukách podnikatelů, zástupců firem i členů reklamních, webových a digitálních agentur. Všichni si totiž prostřednictvím této publikace mohou udělat představu o stylu práce na opačné straně onlinemarketingového spektra. Především však budou vědět, co za výsledky od externích dodavatelů internetového marketingu požadovat, jak tuto práci kontrolovat a hodnotit.

Zpět k názvu recenze. Dostanete-li se při svém studiu online marketingového prostředí tak daleko, že vás bude zajímat jeho podstata, k onomu hypertextovému odkazu se dříve nebo později dostanete. Marketingová komunikace by bez sdílení, publikování a šíření informací zkrátka nebyla.

JANOUCH, Viktor. Vyd. 2. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.

 

Doporučujeme

Aktuality

  • Partonyma – nová čísla časopisu ke stažení a o připravované antologii

    Literární časopis Partonyma, založený v roce 2012, prochází již od závěru minulého roku řadou proměn. Poslední dvě čísla vyšla v menším formátu a celkově novém designu, což ovšem není nejpodstatnější změnou. Tato tzv. „černá řada“ (podle nové podoby obálky) je nyní, kromě klasické tištěné verze, uvolněna ke stažení ve formátu PDF zcela zdarma. Jedná se o dvojčíslo 19 - 20 na téma Umění zločinu / Zločinné umění a o dvojčíslo 21 – 22 na téma Meze textu / Meze prostoru.

    Číst dál...  
  • V šestém ročníku Ceny Česká kniha zvítězil Jiří Hájíček

    Závěrečná tisková zpráva šestého ročníku Ceny česká kniha, která oficiálně oznamuje vítěze, je již k dispozici. V následujících odstavcích si ji můžete přečíst.

    Číst dál...  

Doporučujeme

Nové komentáře

Soutěž

  • Soutěž o 2 knihy Příběh Tour de France

    Ode dneška soutěžíme o 2 knihy Příběh Tour de France z nakladatelství Slovart. Pokud správně zodpovíte tři jednoduché soutěžní otázky a usměje-li se na vás štěstí při závěrečném losování, jedna z knih bude vaše.

    Číst dál...

Z čtenářského deníku

  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  
  • Biblický příběh, který se odehrává na americkém venkově

    John Steinbeck se narodil roku 1902 v Kalifornii. Vystřídal mnoho různých profesí a získané zkušenosti potom uplatňoval ve svých knihách. Patřil k autorům takzvané ztracené generace zažil první světovou válku a ve svých dílech popisuje bídu, které byl svědkem. Vyzdvihuje krásu kalifornské krajiny a sílu lidského ducha, naopak silně kritizuje násilí, zákeřnost a vypočítavost. Získal Pulitzerovu cenu i Nobelovu cenu za literaturu. Mezi jeho nejznámější knihy patří Hrozny hněvu, O myších a lidech, Pláň Tortilla a právě Na východ od ráje

    Číst dál...  

Přihlášení