Recenze: Odborná literatura

Recenze: Viktor Janouch – Internetový marketing

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
il

Internet se stal významnou součástí životů celé řady cílových skupin, které se díky němu baví, vzdělávají, komunikují s ostatními, čím dál častěji také obchodují a vydělávají. Právě poslední aktivita je také důvodem, proč se stále více laiků, samouků, studentů i obchodníků zajímá o internetový marketing, komunikaci, reklamu a vše, co s tím souvisí. To zase motivuje odborníky k psaní publikací s úvodem do online marketingu a příbuzných oblastí, stejně jako to udělal Viktor Janouch s titulem Internetový marketing.


knihaMá-li čtenář alespoň částečný vhled do problematiky propagace prodeje na internetu, zjistí hned při prvním setkání s knihou, že jde o komplexní, přehlednou, českou příručku online marketingu. O tom, že jde o publikaci s širším záběrem a velkou výpovědní hodnotou, svědčí i skutečnost, že od roku 2014 je v knihkupectvích k dostání její druhé vydání.

Viktor Janouch v knize Internetový marketing rozepsal téma do devíti obsáhlých kapitol, které pokrývají téma od analýz, statistik a nastavení marketingové strategie, přes přípravu, návrh, tvorbu formy a obsahu propagace, až po její technické zajištění a vyhodnocení prostřednictvím speciálních nástrojů. Publikace funguje jako účinný úvod k problematice, přesto zde spoustu přínosných informací najdou i ti zasvěcenější.
 
V době, kdy knih o marketingu a prodeji na internetu vychází tolik, oceňuji názornost a srozumitelnost publikace. Viktor Janouch pracuje s inspirativními i špatnými příklady z praxe, a to prostřednictvím screenů z konkrétních webů. Veškerý výklad není jen o teorii a proto tomu jsou všechny kapitoly i jejich jednotlivé části zcela srozumitelné. Autorova praxe s výukou studentů na univerzitě se odrazila i na struktuře knihy Internetový marketing. V závěru mimo běžného rejstříku a seznamu použité literatury najdete i seznam odkazů na přednášky a výukové materiály.

Na textu je znát, že autor dobře věděl, pro koho knihu psal. Mimo studentů nebo samouků je totiž vhodná i pro specialisty z oboru, kteří si tímto způsobem rozšíří obzory i v ostatních sférách online marketingu. Manažeři a obchodníci proniknou do tvorby reklamy z pohledu obsahu i jejího technického zajištění. Grafici a programátoři se dočtou, jak se chystá vstupní analýza a jak se měří konverze webu. Copywriter zase získá představu o vyhodnocování úspěšnosti textu na webu, v reklamě i na sociálních sítích.

Díky svému záběru a zaměření by kniha Viktora Janoucha měla najít mimo jiné místo v rukách podnikatelů, zástupců firem i členů reklamních, webových a digitálních agentur. Všichni si totiž prostřednictvím této publikace mohou udělat představu o stylu práce na opačné straně onlinemarketingového spektra. Především však budou vědět, co za výsledky od externích dodavatelů internetového marketingu požadovat, jak tuto práci kontrolovat a hodnotit.

Zpět k názvu recenze. Dostanete-li se při svém studiu online marketingového prostředí tak daleko, že vás bude zajímat jeho podstata, k onomu hypertextovému odkazu se dříve nebo později dostanete. Marketingová komunikace by bez sdílení, publikování a šíření informací zkrátka nebyla.

JANOUCH, Viktor. Vyd. 2. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.

 

Aktuality

  • Víkend 3. - 5. března 2017 bude opět ve znamení knih!

    Ostravský knižní veletrh bývá každoročně první z akcí, které pravidelně sledujeme a o kterých čtenáře stránek www.vaseliteratura.cz informujeme. Jeho začátek v prvních březnových dnech evokuje představu jara, a i když čtení není závislé na ročním období, je jaro znamení obrody a nového začátku, který je dobré podpořit setkáním s literaturou a s lidmi okolo ní.

    Číst dál...  
  • Únorová Pevnost láká na zombíky

    Opět tu máme nový rok a s ním i první letošní Pevnost. Únorový výtisk tohoto časopisu láká svou obálkou na film Resident Evil, který v těchto dnech vstupuje do kin. Hlavní článek se věnuje právě této zombíkářské klasice a nezapomíná ani na několik knih S. D. Perryové. Rozhodně si zaslouží pozornost, protože patří k těm lepším kouskům ze světa herních příběhů.

    Číst dál...  

Doporučujeme

Nové komentáře

Doporučujeme

icon 10x10px Atraktivní práce pro všechny, kteří si věří.
icon 10x10px SMS zdarma do všech sítí.

Soutěž

  • Soutěž o knihu Einstein a Einstein

    Ode dneška soutěžíme o tři výtisky knihy Einstein a Einstein nakladatelství Metafora. Pokud správně zodpovíte tři jednoduché soutěžní otázky a usměje-li se na vás štěstí při závěrečném losování, kniha bude vaše.

    Číst dál...

Z čtenářského deníku

  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  
  • Biblický příběh, který se odehrává na americkém venkově

    John Steinbeck se narodil roku 1902 v Kalifornii. Vystřídal mnoho různých profesí a získané zkušenosti potom uplatňoval ve svých knihách. Patřil k autorům takzvané ztracené generace zažil první světovou válku a ve svých dílech popisuje bídu, které byl svědkem. Vyzdvihuje krásu kalifornské krajiny a sílu lidského ducha, naopak silně kritizuje násilí, zákeřnost a vypočítavost. Získal Pulitzerovu cenu i Nobelovu cenu za literaturu. Mezi jeho nejznámější knihy patří Hrozny hněvu, O myších a lidech, Pláň Tortilla a právě Na východ od ráje

    Číst dál...  

Přihlášení