Vyzkoušejte další vzory

Háčkování jako způsob zhotovení plošné textilie pomocí vlny a jediného háčku je jednou z nejstarších technik, byť o jeho původu neexistují žádné důvěryhodné údaje. A že není jen jeden jediný způsob, jakým se dají zdánlivě jednoduchá oka proplétat, vás přesvědčí nová publikace z nakladatelství Metafora od Sarah Hazellové Háčkování: Vzory od A do Z

knihaKniha je vhodná spíše pro ty, kteří již někdy háček v ruce drželi a to přesto, že na samém začátku seznamuje své čtenáře s materiály a základními postupy, které budou na následujících stránkách potřebovat. Tento úvod je však poměrně krátký, a pokud jste úplný začátečník, budete maličko zmatení. Po pozvolném úvodu následují stránky plné návodů na nejrůznější techniky.

Přibližně od třetiny nás autorka blíže seznámí s jednotlivými návody. Toto slovo, prosím, berte doslovně. Na stránce zpočátku naleznete až tři návody, které spolu sice souvisí, ale kdyby dostaly více prostoru, vůbec by jim to neškodilo. Přestože je kniha úsporná na prostor, je přesná a zcela jednoznačně vás provede novým vzorem. Začíná u krátkých sloupků a pokračuje přes dlouhé a polodlouhé sloupky až k těm nejsložitějším. Zcela jednoznačně se dá říci, že je logicky uspořádána podle náročnosti jednotlivých postupů.

Co musím pochválit, je přístup autorky ke čtenáři. U každé novinky nejprve slovně uvede, jak bude postup náročný, zda více, či méně, aby následně předvedla na jednotlivé fotografické dokumentaci, jak má vypadat konečný výsledek i s grafickým schématem. Teprve pak přijde na řadu popis většinou v několika základních krocích, jenž v sobě spojuje slovní i obrazovou část. K jednotlivým krokům je připojeno i k nim patřící grafické znázornění.

Háčkování: Vzory od A do Z mě trošku překvapilo, vzhledem k jeho názvu jsem očekávala detailnější rozbor nových technik. Vzhledem k tomu, že již několik let háčkuji, pro mne však byla velkým přínosem, neboť nemám problém orientovat se v nákresech. Pro úplné začátečníky by ale asi byl vhodnější slovní popis jednotlivých kroků. Pro ty, kteří ale základy ovládají a chtějí se přiučit něčemu novému, je kniha velmi vhodný dárkem.

Hazellová, Sarah. Háčkování:. Vzory od A do Z. Vyd. 1. Praha: Metafora, 2014. S. 192. ISBN. 978-80-7359-403-9.