Ženy v běhu

Kniha Alexandry Heminsleyové Když běhá žena vám humornou formou přiblíží, jak začala běhat sama autorka a co vše musela překonat. Jak říká její táta, běháte nejen nohama, ale i hlavou. Tato kniha je sice o běhání, ale není pouze o běhání. Knihu vydalo nakladatelství Euromedia Group k. s. – Ikar.

kniha„Je to ta nejpřirozenější věc na světě. K běhání jsme byli zrozeni.“
„Prostě si obuješ boty a vyjdeš ze dveří, v tom je ta krása.“
„Jsi to jen ty, cesta a tvé myšlenky.“
To jsou věci, které lidi říkají o běhání. Jsou to všechno lži. Běhání je strašné. Připadá vám nepřirozené, zbytečné a bolestivé. Dokáže vás zbavit dechu, ochromit panikou a připravit o poslední zbytky sebevědomí. Není to teplo ohně, měkká pohovka ani šálek čaje a hřejivý úsměv. Je studené, tvrdé a nelítostné. Čím víc se v něm zlepšujete, tím vám připadá těžší. Bolí vás z něj hlava a pálí prsty u nohou.
Ale je to taky radost z toho, že jste venku za jasného dne a cítíte, jak vás na kůži šimrají paprsky slunce. Je to potěšení vnímat, jak vám stoupá tělesná teplota navzdory čerstvému zimnímu vzduchu, který se vám opírá do obličeje. Je to pocit, že vám krev proudí každičkou částičkou vašeho těla, a když se vrátíte domů k vytoužené koupeli a lahodnému karí, vaše pleť září ještě dlouhé hodiny poté.
A jak jsem sama poznala, je to taky pocta, privilegium a dar.  [1]

Autorka nepatří k lidem, pro které by byl běh smyslem života již od narození. Našla si k němu cestu až po třicítce, kdy začala radikálně tloustnout a v jednom kuse se zadýchávala. Proto se rozhodla se sebou něco udělat. Běh jí připadal jako nejjednodušší a nejlevnější cesta za vysněnou postavou i lepší fyzičkou. Heminsleyová popisuje, jak nešťastný byl její první pokus o koupi nových běžeckých bot, jak nakupovala sportovní podprsenku, jak si vytvářela perfektní běžecký playlist. Dozvíte se, jestli se jí povedlo změnit jídelníček, a uvidíte, kolik maratonů se jí povedlo zdolat.

V druhé části knihy autorka informuje více o zraněních, o dokonalém běžeckém stylu, zodpoví vám všechno, co potřebujete vědět o maratonu, ale bojíte se na to zeptat, a na závěr autorka přináší kouzelné tajemství.

V knize se opravdu dozvíte mnoho nových a zajímavých věcí. Kupříkladu, co je to krepitus. Křupání či cvakání v kolenou, když jdete dolů do dřepu nebo z něj vstáváte. Pakliže krepitus neprovází bolest, pak tu není, čeho se strachovat. Ale o tom více v knize.

Kniha je určena všem ženám, které se sebou chtějí něco udělat, ale nemohou se přinutit. Tato publikace je nakopne, aby změnily svůj dosavadní nezdravý životní styl a naopak začaly se věnovat něčemu přínosnému. Nejenže můžete začít běhat, ale také můžete změnit svůj jídelníček.

Tato kniha je i o ambicích, abyste i v horším počasí nazuly běžecké boty, překonaly se a vyrazily do terénu. Autorka vás tak upřímně přesvědčí o tom, že začít s během dokážete i vy. Kniha má vtipné pasáže, je čtivá, že se do ní začtete, i když přijdete unavené z práce. Začněte s během i vy a uvidíte, že se ve vašem životě budou dít zázraky.

[1] HEMINSLEYOVÁ, Alexandra. Když běhá žena. Euromedia Group k. s. – Ikar, 2014. 224 s. ISBN 978-80-249-2409-0. s. 13.