Bylinní pomocníci pro domácí použití

Melanie Wenzel je homeopatka a přírodní léčitelka, která má mnoholeté zkušenosti s alternativní medicínou. V Německu vystupuje v televizních pořadech, kde ji přibližuje divákům. Nyní se rozhodla své poznatky a pozitivní výsledky přírodní medicíny sdělit také pomocí knihy. Léčivé rostliny je skvělý rádce pro domácnost, kde si na své přijdou nejen ti, kteří už bylinky používají a chtějí se o nich dozvědět více, ale i ti, kteří se dosud použití léčivých rostlin vyhýbali.

knihaKniha je rozdělena na tři části. V první se seznámíte s historií přírodní medicíny, možnostmi jejího využití, se zpracováním a produkty, ve kterých se mohou byliny objevovat. Ukáže vám, že je to velice šetrné a účinné léčivo vhodné nejen pro dospělého člověka, ale hlavně pro těhotné a kojící ženy a pro děti. Především maminky jsou těmi, kteří se k přírodní léčbě obracejí nejčastěji. Najednou nechtějí užívat běžné léky, neboť kromě svého léčivého účinku mohou mít také množství účinků nežádoucích. Zkrátka a dobře, nejsou tak šetrné k našemu organizmu a mnohdy jsou kojícím a těhotným ženám zakázané. Stejně tak staří lidé špatně snášejí běžné léky. Mnohdy pak trpí žaludečními nevolnostmi, nechutenstvím a podobně. Pokud tedy existuje na danou nemoc nebo vůbec na konkrétní problém alternativní přírodní léčivo, je vhodné jej použít. A právě k tomu slouží nová kniha Melanie Wenzel. Aby ukázala čtenářům, že byliny dokáží pomoci při mnoha problémech. Máte ošklivý kašel? Trpíte bolestmi hlavy, žaludku, či žijete v permanentním stresu a nedokážete se soustředit? Převalujete se celou noc v posteli a marně čekáte na klidný spánek? Vyzkoušejte některý z přípravků, který Melanie Wenzel doporučuje.

Tím se dostávám ke druhé části knížky, která seznamuje s jednotlivými preparáty a především také postupy, jak je připravit. Chcete čaj proti stresu, šalvějové bonbony nebo kostivalovou mast? A jak se vůbec dozvíte, co konkrétně na svůj problém potřebujete a jaká bylina je pro to vhodná? Druhá část je rozdělena na několik oddílů. Postupně představuje preparáty vhodné pro děti, pro těhotné ženy, pro odbourávání stresu apod. Pokud byste rychle hledali konkrétní přípravek či bylinu na svůj problém, je možné také využít rejstřík na konci knihy, který je velmi dobře zpracovaný. Podle postupných pokynů doprovázených obrázky si pak přípravek sami vyrobíte.

A pokud se v přípravku objeví rostliny, které neznáte, můžete ve třetí části knihy nalistovat příslušnou stranu a rostlinu si prohlédnout na kvalitním vyobrazení, přečíst si, kde roste, jak vypadá, jaká její část se k léčení využívá, kde je k dostání pro běžného uživatele a také jak se k jejím účinkům vyjadřují světové organizace a vědecké výzkumy. Pokud některá rostlina není vhodná např. pro těhotné ženy, nebo se nesmí užívat pravidelně po delší čas, je to uvedeno na konci textu v bílém rámečku.

Autorka vše popisuje čtivým jazykem, srozumitelným i běžným čtenářům, kteří s léčivými rostlinami nemají žádné zkušenosti. Recepty a postupy, které popisuje, nejsou složité a opravdu je každý hravě zvládne. Představuje navíc preparáty, které jsou nejčastější pro běžné užití a které mají pomoci těm nejčetnějším zdravotním problémům. Velmi příjemný pocit z knížky navíc umocňuje opravdu krásné grafické zpracování a pastelové podbarvení všech stránek.

Jsem z této knížky skutečně nadšená. O léčivé rostliny se zajímám a držela jsem v ruce již několik knih. Žádná mě však nenadchla tak, jako tato novinka z nakladatelství Grada. Vřele ji doporučuji všem, kdo hledají alternativní lék na své problémy. Přestaňte utlumovat své bolesti drahými léky, stejně se vrátí, jakmile účinek léku vyprchá. Raději si udělejte meduňkový čaj, vezměte do ruky knihu Léčivé rostliny a přečtěte si, jak pomocí bylin odstranit samotné příčiny svých problémů.

WENZEL, Melanie. Léčivé rostliny: nejlepší využití pro zdraví celé rodiny. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 239 s. ISBN 978-80-247-5155-9.