Kuchařka pro Chocoholiky

1 1 1 1 1 (13 hlasů)
cukrovi

Každý, kdo má rád čokoládu, jistě ocení kuchařku Lahodná čokoláda, která obsahuje recepty věnující se právě této ingredienci. Na své si přijdou milovníci lehkých moučníků, krémových dortů i lahodných čokoládových nápojů.

knihaJiž ve chvíli, kdy vezmete knihu do ruky, bude potěšeno vaše oko. Obálka, na níž je dovedně vyobrazená čokoláda, láká člověka k tomu, aby něco vytvořil. S úžasným přebalem ladí zlatá mašle, kterou je převázaná celá kniha.

Publikace v úvodu seznamuje čtenáře s historií čokolády. Cesta této lahůdky byla trnitá a ke svému strávníkovi se dostala díky Kryštofu Kolumbovi. Nejdříve v podobě kakaových bobů, pak v podobě dodnes oblíbeného horkého nápoje, jež v Anglii konkuroval kávě v právě zavedených kavárnách, až se konečně v 19. století surovina změnila v takovou čokoládu, jakou dnes milují všichni po celém světě.

Po úvodu se nachází tipy, jak s čokoládou při vaření zacházet, například jak dosáhnout dokonalých štěpin, hoblin nebo jak vykouzlit skvělé lístečky, jež doladí dokonalý vzhled moučníku. Následně jsou recepty rozdělené v kapitolách, které se vždy věnují určitému druhu moučníků. První kapitola Moučníky a dorty obsahuje recepty od jednoduchých koláčů až po složitější moučníky vyžadující několikahodinovou přípravu. Následují kapitoly Teplé dezerty, Studené dezerty, Zákusky a sušenky a Cukroví a nápoje. Na začátku každé z nich je napsaný úvod lákající čtenáře k tomu, co obsahují. Na konci knihy se pak nachází Abecední seznam receptů pro lepší orientaci.

Recepty v této publikaci jsou doprovázeny barevnými fotografiemi ilustrujícími daný výtvor. Takže si každý čtenář může snadno představit, jak by měl jeho moučník v průběhu přípravy i na jejím konci vypadat.

Myslím si, že každý, kdo má rád čokoládu, si přijde na své. Každý z receptů je něčím jedinečný, od lehkých koláčů přes krémové dorty po různé zmrzliny. A vím, o čem mluvím, protože abych svým čtenářům mohla knihu dostatečně představit, vyzkoušela jsem z ní dva recepty, a to Dort s pomerančovou příchutí a Vánoční roládu. Oba recepty patří mezi ty, které jsou náročnější na přípravu. Člověk jim musí věnovat čas a pozornost, ale výsledek stojí za to. Oba moučníky vypadaly velice dobře a chutnaly ještě lépe. První zmíněný dokonale snoubí chuť čokolády a pomerančové šťávy, tento recept bych doporučila těm, kteří mají raději exotické příchutě a sušší korpus. Ten druhý je pak jako stvořený pro milovníky krémových dortů. Čokoládový korpus plněný lahodným krémem s kapkou rumu jistě potěší jeho chuťové buňky.

Knihu můžu vřele doporučit všem, kdo rádi pečou a mají rádi čokoládu. Pokaždé, když budete chtít něco tvořit, najdete zde inspiraci. A zajisté vždy vytvoříte ty nejúžasnější moučníky, díky kterým si u vás budou návštěvy kliku podávat, jelikož jim neodolají.

Lahodná čokoláda: jednoduché recepty na čokoládové dezerty. 2. české vyd. Praha: Slovart, 2013, 256 s. ISBN 978-80-7391-738-8.