Recenze: Odborná literatura

Prosaďte se a přesvědčte ostatní

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
il

Vymysleli jste fantastický projekt, ale na poradě jste o něm ani necekli? Nebo jste se o to pokusili a někdo vás bezohledně přerušil? Mlčeli jste, nebo jste slušně postavili dotyčného do latě, načež jste svůj projekt úspěšně odprezentovali a získali uznání kolegů i vašeho šéfa? Anebo ne? Pokud cítíte, že byste ve své schopnosti prosadit se mohli nebo chtěli ještě něco vypilovat, kniha Jak se prosadit a přesvědčit ostatní je pro vás jako stvořená.


knihaMáte dobré nápady, ale neumíte je prosadit? Díky této praktické příručce se vám podaří přesvědčit ostatní o svých návrzích, nápadech a projektech. Dozvíte se, jak jít vytrvale a úspěšně za svými cíli. Získáte mnoho praktických tipů a procvičíte si, jak se úspěšně prosadit na poradách, při diskuzích, jednáních, prezentacích či po telefonu. Natrénujete si efektivní komunikační techniky a využití řeči těla. Zjistíte, jak zacházet s problematickými lidmi a situacemi, jak se vypořádat s útoky a jak zvládat stres. Kromě mnoha osvědčených rad a cvičení v knize najdete také příklady z každodenní praxe.

Přináší anotace čtenáři to, co slibuje? Rozhodně. Kniha mě opravdu překvapila svou praktičností i jednoduše a přímočaře podanými informacemi. Žádná omáčka. Fakta, ale ne suchopárně. Prakticky a užitečně, dokonce i zábavně. Čtenář se okamžitě dozvídá užitečné tipy, čím by mohl postupně svou prezentaci vylepšit. A přitom se sám nemusí měnit. Jen se naučí využívat své silné stránky, mít respekt k sobě i k ostatním. A to je pravý klíč k tomu, aby se člověk dokázal prosadit, třebaže řada lidí (co si budeme nalhávat) si myslí a používá ke svému prosazení mocenské přehlížení a zastrašování.

Jak se prosadit a přesvědčit ostatní však čtenáři ukazuje, jak si vážit sám sebe i druhých, naučit se lépe jednat s druhými i sami se sebou. V knize se nachází řada zajímavých cvičení, které není radno vynechat. Řada informací už jistě zazněla i někde jinde, ale v této knize si je může čtenář uceleně vyzkoušet. Pro mě byla rozličná cvičení rozhodně přínosem. Naučila jsem si všímat maličkostí, které někdy rozhodují. A proč nezanechat ten správný dojem a čestným způsobem přesvědčit druhé, že vaše nápady stojí za povšimnutí?

Na knize také oceňuji to, že neučí čtenáře manipulovat s druhými, aby dosáhl svého. To v této knize nenajdete. Ne. Hlavním pravidlem úspěšného prosazení se si je uvědomit, že já i komunikační partner máme hodnotu. Při komunikaci nejde o souboj, ale o vítězství na obou stranách. A pokud jeden vyhraje a druhý prohraje, je to špatně. Cvičení v knize čtenáře naučí, jak si toto pravidlo osvojit, dokázat se prosadit a přitom stále být sám sebou. A to se podle mne cení nejvíce.

Dalším bonusem této příručky je přehlednost. Odstavce jsou krátké. Tučně vyznačené nadpisy vystihují hlavní myšlenku následného obsahu. Tipy expertů jsou kurzívou. A přitom to nepůsobí přeplácaně, přehnaně ani nesystematicky. A tak se dá přečíst jen kousek, pár stran a zamyslet se nad nimi a třeba pokračovat až za pár dnů, aniž by člověk musel chvíli tápat, než by ve čtení mohl plynule pokračovat. Osobně si myslím, že podobné pauzy by byly v tomto případě dokonce vítané. Čtenář si může nově nabyté informace zažít a postupně je včlenit do svého chování.

Tuto knihu bych tedy doporučila všem, kteří mají zájem zlepšit své komunikační schopnosti a mít větší pocit vlastní hodnoty. Současně zde čtenář nalezne řadu tipů, které nemusí využít jen v práci, ale i v osobním životě. A proto koupě knihy rozhodně stojí za zvážení. A tak vám přeji příjemnou cestu za pocitem vlastní kompetence při prosazování se.

Ukázka z knihy

2.1.2 Jaký vliv má váš postoj ke světu na to, jak se dokážete prosadit
V transakční analýze proti sobě stojí čtyři pohledy na svět. Každý pohled je součásti vztahového rámce, kterým člověk hodnotí sám sebe, druhé a svět. Lze to popsat jako „zabarvení“ brýlí, skrze které vnímáme.
V následujícím textu nastíníme čtyři pohledy na svět:
1.+/- Já jsem víc než ty.
Lidé s tímto pohledem na svět se upínají na sebe (omezují ostatní), jsou arogantní, povznesení, přehnaní i nápomocní a starostliví. Vzhledem ke svému sebevědomí se zdají být předurčeni pro vedoucí úkoly.
Ale jsou zranitelní, svalují rádi vinu na druhé, pokládají se potom za oběť a cítí se být pronásledováni. Komunikují spíš z rodičovského ega.
2.-/+ Ty jsi víc než já.
Lidé s tímto pohledem na svět se velice silně ztotožňují s jinými lidmi (omezují sami sebe) a trpí pochybnostmi o sobě samých. Svoji energii nasazují k tomu, aby získali od ostatních pomoc a náklonnost, místo aby efektivně využívali vlastní síly a schopnosti. Komunikují spíše z dětského ega.
3.-/- Já nestojím za nic a ty taky ne.
U těchto lidí panuje základní postoj, že nic nemá smysl („To všechno přece stejně nemá smysl.“). Připadají si zbyteční, ztrácejí se často v davu („My jsme přece jen malí páni.“). Na tento přístup narazíte mezi vedoucími pracovníky jen zřídka. Takoví lidé komunikují spíše z dětského ega.
4. +/+ Já za něco stojím a ty také
Lidé s tímto postojem jsou konstruktivní a lidští, mají realistická očekávání a na základě svého sebevědomí se hodí jako vedoucí pracovníci. Komunikují spíše z dospělého ega.

POSSEHL, Giana, KITTEL, Frank. Jak se prosadit a přesvědčit ostatní. Prosaďte své návrhy, nápady a projekty. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 153 s. ISBN 978-80-247-2677-9, s. 43.

 

Soutěže

Aktuality

  • Program veletrhu Svět knihy 2018 je venku. Na co se můžete těšit?

    Na co se na letošním Světě knihy těšit? „Na Světě knihy nás letos čeká dost zajímavých věcí,“ říká Jiří Pavlovský z nakladatelství Crew. „Především tam budeme představovat sérii Znovuzrození hrdinů DC, největší komiksovou akci u nás, a i první tituly z téhle řady – a čím lepším začít, než Batmanem?“ 

    Číst dál...  
  • Kniha ti sluší 2018: Světový (tý)den knihy a autorských práv se bude slavit v knihkupectvích i knihovnách, zapojí se řada autorů i nakladatelů

    Další ročník osvětové kampaně Svazu českých knihkupců a nakladatelů Kniha ti sluší podporující českou knižní kulturu se blíží – od 23. do 29. dubna se bude slavit v knihkupectvích i knihovnách po celé České republice. Zapojí se do něj celá řada autorů i nakladatelů. Jedním z letošních témat je ochrana autorských práv. Pro všechny příznivce knížek a čtení je připraven dárek v podobě slevového kupónu na knihy, který bude během trvání kampaně uplatnitelný ve všech spřízněných knihkupectvích. SČKN připravilo také soutěž pro třídní kolektivy ze základních škol, kterou společně s dětskými autory Janou Klimentovou, Hynkem Klimkem a Tomášem Němečkem vyhlásí 23. dubna od 10.00 v Paláci knih Luxor. Tváří letošního ročníku se stal oblíbený youtuber Kovy.

    Číst dál...  

Doporučujeme

Nové komentáře

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení