Sladké tvoření

1 1 1 1 1 (5 hlasů)
cokolada

V poslední době se stalo zdobení dortů módní záležitostí, a to i díky velkému množství televizních pořadů, v nichž tvoří ti nejlepší světoví cukráři. Člověk tak má šanci nakouknout pod pokličku tajemstvím, která i z něj mohou udělat odborníka. Kniha Sladký design umožňuje něco podobného. Autorka Hanka Rawlings postupně učí svého čtenáře základním cukrářským technikám.

knihaTato publikace se nedá považovat pouze za obyčejnou kuchařku, i když se v ní recepty také nachází. Je to spíše příručka pomáhající začínajícím cukrářkám zorientovat se ve světě pečení. Kniha je rozdělena do několika částí a díky četným autorčiným zkušenostem v ní čtenář opravdu najde vše, co potřebuje znát, aby se mohl pustit do díla.

Za krásným poděkováním a úvodem se nachází první kapitola seznamující čtenáře se základními pomocníky, které by mohl při svém tvoření potřebovat. Na tento seznam pak volně navazuje část s recepty na korpusy, krémy a další cukrovinky. Tuto úvodní část pak uzavírá kapitola s názvem Základní techniky, jež krok za krokem seznamuje čtenáře s úkony, které se mu budou hodit u složitější tvorby.

V následujících kapitolách se vždy nachází tři recepty určené pro jednotlivé události, například kapitola Svatební den obsahuje postup na svatební dort, svatební cookies a cupcakes. Každý čtenář si tedy může zvolit, zda se pustí do tvorby všech tří cukrovinek, nebo začne od té nejjednodušší.

Kniha je zakončena praktickým slovníčkem pojmů, šablonami a také autorčinými tipy, kam vyrazit nakoupit potřebné suroviny.

Sladký design není kuchařkou, která by vás naučila dort na sto padesát různých způsobů, je to spíš příručka, která vám pomůže zorientovat se ve světě cukrářů a popostrčí vás k vlastní tvorbě. Tento fakt na knize oceňuji, autorka vám nevnucuje jen své nápady, ale podněcuje vaší fantazii a nabádá k tomu, abyste sami vytvořili nezapomenutelná díla, která budou ozdobou každé oslavy. Velice se mi také líbí autorčiny komentáře na začátcích jednotlivých kapitol. Jsou to texty, které se dají považovat až za umělecká díla a krásně navodí atmosféru nadcházející události popsané v dané kapitole.

Publikaci doporučuji všem, kteří mají blízko k pečení a rádi by se naučili něco nového, ale i těm, kteří s pečením teprve začínají a potřebují podat pomocnou ruku. Jasné instrukce a doprovodné publikace spolu s autorčinými osobními zkušenostmi jsou tím pravým ořechovým na vaší cestě stát se opěvovaným cukrářem ve svém okolí.

„Všechny projekty v knize jsou víc než jen krásné. Radost udělají i vašim chuťovým buňkám. Stejně jako malíř nejprve připraví rám a plátno, i vás čeká před zdobením neméně důležitá přípravná fáze. Dezerty tak budou nejen krásné, ale i lahodné. Místo rámu poslouží vláčný korpus se sirupem. Dokonalé vypnutí plátna nahradí hladká vrstva ganache. Ke štětcům a barvám přidáme trezírovací sáček s krémem a bílkovou polevou.“
(RAWLINGS, Hanka. Sladký design: Pečení a zdobení s Hankou Rawlings. Vyd. 1. Praha: Smart Press, 2013. ISBN 978-80-87049-60-0.)

Knihu Sladký design vydalo nakladatelství SmartPress