Kdo urychlil náš vývoj?

Konspirační teorie a ufologické teze nejednoho z nás lákají nádechem tajemství. Jak se dávným civilizacím povedlo postavit megalitické stavby, které stojí do dnešních dob? Kdo posunul lidské vědění o takový kus napřed, že dnes žasneme nad dovednostmi našich předků, kterých jsme nabyli teprve nedávno? Je to snad práce záhadných návštěvníků z vesmíru, jak o tom spekuluje Magdalena Zachardová ve své knize Stopy bohů  - Je naše minulost ještě tajemnější, než si dokážeme představit? vydané letos v nakladatelství Alpress?

knihaKniha je rozdělena do dvou částí, nesoucích názvy Experiment Země a Dávní bohové. V první části autorka nabízí nový, neotřelý pohled na vývoj lidské rasy a evoluci vůbec. Poněkud kacířsky vyvrací Darwinovu teorii, mnohem častěji se opírá o legendy, ve kterých příchozí z hvězd plodili děti s pozemskými ženami, čímž vznikaly nejrůznější podivné kreatury. Kde má vlastně lidstvo své kořeny? Vždyť některé domorodé kmeny odvozují svůj původ ze vzdálených souhvězdí dodnes. Některé teorie, přestože působí jako nereálná utopie, mají nepopiratelnou logiku. Jak si vysvětlit nálezy opartů, tedy předmětů mladších než vrstva půdy, ve které byly nalezeny? Vědci se obvykle ohání sesuvy půdy, ale co když je vysvětlení jiné, mnohem záhadnější? Mohlo lidstvo vzniknout vlivem nadpozemských experimentů?

Ve druhé části – Dávných bozích – upozorňuje Magdalena Zachardová na podivné zobrazení UFO na dobových plátnech mistrů a na gobelínech. Neméně neobvyklé jsou také záznamy o poslech bohů, kteří navštěvují pozemšťany. Snad se s nimi setkal i slavný Leonardo da Vinci. A jak si vysvětlit podivné archeologické nálezy z Jižní Ameriky – zlaté přívěsky interpretované původně jako stylizované zobrazení ptáků, ale připomínající dnešní letouny, jejichž modely jsou skutečně schopné letu?  Náhoda, nebo jde o něco víc, co má obyčejným smrtelníkům zůstat utajeno?

Některým uvedeným případům lze snadno odporovat. Mnohé další skýtají jistou logiku a jiný – byť neobvyklý pohled na věc. Kdo však může bezpečně tvrdit, že není pravdivý? Zvlášť, když je podložený dokumentačními fotografiemi, čímž nabývá na přesvědčivosti. Čemu potom věřit? Zaběhlým pravidlům nebo novým, fantastickým teoriím?

Knihu Stopy bohů vydalo nakladatelství Alpress