Kniha pro budoucí maminky

1 1 1 1 1 (4 hlasů)
detail

Na pultech knihkupectví se objevilo druhé aktualizované vydání knihy Čekáme děťátko od autorů Martina Gregory a Miloše Velemínského ml. Podrobná kniha napoví, jak se starat o dítě. Vydalo ji nakladatelství Grada.

Těhotenství je životní etapa, kterou lze považovat za naplnění smyslu biologické podstaty ženy. Dochází k zázraku početí a daru života. Přivedení nového jedince na svět je pak zlomovou situací v životě každé rodiny. Na tomto procesu se přirozeně musejí podílet oba rodiče. Na ženě spočívá úkol miminko donosit a porodit, na muži pak především těhotnou ženu a rodinu zabezpečit, a to nejen materiálně.

knihaObsáhlá kniha je dělena do dvaačtyřiceti kapitol. Kniha vás provede obdobím těhotenství, porodu a následnou péčí do tří až čtyř let věku. Krok po kroku se seznámíte s vývojem plodu a se všemi změnami, ke kterým dochází v těle matky v souvislosti s těhotenstvím. Unikátní ultrazvukové snímky vám přiblíží tajemství nitroděložního života plodu. Dozvíte se rovněž, jaké jsou možnosti sportování a cestování v těhotenství. Padne i zmínka o pracovním vytížení a sexuálním životě těhotné ženy. Naleznete zde i kapitolu o porodu bez násilí, jejímž podkladem byly texty prof. Aleše Roztočila. Dočtete se také o významu odběru pupečníkové krve.

Praktické návody pomohou při výchově a výživě dítěte, při potížích s kojením či při péči o nemocné dítě. Nechybí očkovací kalendář, kalendář preventivních prohlídek a zásady první pomoci. V knize se dočtete i o relaxaci či masážích těhotné ženy, ale také o plavání a masážích kojenců od Jany Hašplové, Tamary Markové a Zdeňky Jášové. Také zde naleznete zajímavý postup jak navodit pravidelný spánek u kojence podle Pavly Konečné, matky tří dětí.

Knihu připravili odborníci na slovo vzatí a je to znát. Kniha popisuje do nejmenších detailů průběh celého těhotenství. V knize je plno zajímavostí a cenných rad, které jsou zvýrazněny barevným písmem a umístěny v tabulce. Nechybí ani slovo lékaře. Kniha zahrnuje mnoho důležitých informací, které se z ní maminky dozví. Kupříkladu že není vhodné, aby mělo dítě do tří let v postýlce polštář. Co se nastávající maminky nedozví od zkušených maminek nebo od vlastní mámy, to naleznou v knize. Kniha radí, co nakoupit pro miminko a vzít do porodnice, jaké dokumenty je důležité u sebe mít a co vše s sebou pro sebe. Autoři také radí, na co se ptát v porodnici nebo u svého lékaře. Knihu vřele doporučuji. Je jedničkou mezi ostatními publikacemi. Neměla by chybět žádné budoucí mamince.

Knihu Čekáme děťátko vydalo nakladatelství Grada