Milán: Průvodce pro zaneprázdněné turisty

katedrala

Móda, design, architektura, opera a fotbal. To je přesně to, co se mi vybaví, když se řekne Miláno. Průvodce, kterého zrovna držím v ruce, sice v úvodu tvrdí, že druhé největší italské město je méně turistické než ostatní, mě však k návštěvě láká už dlouho. Ekonomické centrum země je větší než Praha a jednou do roka při týdnu módy na něj upírá zraky celý svět.

knihaPři prvním prolistování nové cestovní příručky od National Geographic mě velmi potěšila aktuální zmínka o připravovaných akcích v Miláně. Například právě kvůli výstavě EXPO 2015 jsem si tohoto průvodce s předstihem pořídila. Autoři tento fakt zmínili mezi základními informacemi hned v úvodu, aby tak čtenáře popostrčil k akci.

Samotná struktura útlého průvodce s mapou je vcelku jednoduchá. Příručka nepotřebuje ani stránkování, protože obsahuje jen osm silných listů, které tvoří skládačky s částmi mapy města. Průvodce Milánem v úvodu vyjmenovává turisticky populární žebříček deseti míst, která musíte vidět. Ve stručnosti se tak dozvíte o dominantách a významných místech města. Poté následuje šest listů, které se snaží charakterizovat a vystihnout konkrétní oblasti. Každá strana začíná přehledem restaurací, kaváren a cukráren, které autoři doporučují k návštěvě. Při rozložení listu se vám pak otevře mapa vybrané lokality Milána. Zde jsou přiblíženy další památky, obchody a zajímavosti, které byste při své návštěvě neměli minout. Závěr průvodce je věnován top deseti nápadům, jak jinak objevovat Miláno.

Tohoto průvodce s mapou po Miláně považuji za takový stručný souhrn základních dat a zajímavostí, které by vám měli před příjezdem do města rozšířit obzory. Rozhodně to není kompletní výčet informací, které turisti chtějí a potřebují znát. Záleží však jen na vaší přípravě na cesty. Průvodce po Miláně od Computer Press tak bude vaším ideálním společníkem například ve chvíli, když se rozhodnete vyrazit ze dne na den.

Já osobně nepatřím k těm, co si věci rádi idealizují a stačí jim turistické průvodce jenom číst, proto si udělám finální názor na město raději osobně.

Knihu Milán: průvodce s mapou vydalo nakladatelství Computer Press