Kolikrát jste člověkem? A jak dobře?

Znám na vlastní kůži ten nekonečný boj s jazyky. Od čtvrté třídy jsem se učila angličtinu a po roční totální pauze bez jakéhokoliv kontaktu s tímto jazykem poklesla má úroveň o jeden level. Tolik práce a má přijít v niveč? V žádném případě! Proto jsem si začala hledat potřebné spojence, jedním z nich se stala i příručka Angličtina Kompletní gramatika pro úroveň A1-C2 od Grady. Jak obstála?

knihaV anotaci se píše, že je kniha určena pro všechny, kteří se chtějí učit angličtinu od základů. A také že zde znalosti chtiví naleznou všechny gramatické jevy spadající do jazykové úrovně A1 až C2. Dále úvodní a konečný test prověřující jazykové znalosti a dílčí testy.

Bohužel se však ukázala anotace zavádějící. Nalákalo mě hlavně to písmenko C2. Tato jazyková příručka však rozhodně není pro lidi s velmi pokročilou úrovní angličtiny, protože se věnuje především gramatickým jevům A1 až B1/B2. Těžších jazykových jevů je tu opravdu poskrovnu. Kniha tedy poslouží spíše jen k procvičení základů a upevnění naučeného - na to je výborná, ale z úrovně C1 a C2 toho moc nenaučí. A to je škoda.

Graficky je totiž členěna výborně. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují, orientace v textu je proto velmi snadná. U každého gramatického jevu je řada příkladů pro lepší porozumění a zapamatování. Na konci každé kapitoly je test k prověření znalostí. Modře zvýrazněné pasáže podporují zapamatování textu.

Proto je velmi dobrá pro začátečníky a lidi toužící si upevnit jazykové základy i trochu složitější gramatické jevy, v tom případě poslouží výborně. Kdo hledá knihu, která mu pomůže dostat se až k vysněné úrovni C2, měl by se porozhlédnout jinde.

Knihu Angličtina Kompletní gramatika vydalo nakladatelství Grada