Návrat k tradici

V dnešní uspěchané době občas ženy zatouží po návratu do časů, kdy všechno bylo trochu jiné. Snad klidnější, snad přirozenější. Možná i to je důvodem, proč se stále častěji vrací k ručním pracím, které dokonale vyčistí mysl od běžných starostí všedních dnů, protože se na ně musíte plně soustředit, obzvlášť když teprve začínáte.

knihaKniha Háčkujeme na panenky od Cendrine Armani je výborným pomocníkem, jak se naučit háčkovat. Řada z nás si totiž netroufne jít háčkovat rovnou pléd, nebo šaty na dospělou ženu, ale panenka – to je něco jiného. Autorka čtenářky nejprve seznámí s materiály, které se dají použít, pak pomocí jasných obrázků ukáže základní oka a další technické postupy. V další části vysvětlí postupy na čtverce, kytičky, bambuli a šňůrku.

A potom skutečně začínáme. Návody a postupy jsou rozděleny podle ročních období, ale léto je dále členěno podle místa prázdninového pobytu - na venkov, na hory a na moře, takže kniha má šest částí, v nichž nalezneme návody se soupisem potřebného materiálu a následným s písemným postupem háčkování, který je pro začátečníky snazší než kreslené postupy, v nichž bývá složité se orientovat. Nechybí samozřejmě ani výsledná fotografie. V části podzim a zima pak narazíme na tři vzory, které nejsou primárně určeny na panenky, ale na miminka.

Po přečtení této knihy a po vyzkoušení postupů, které jsou jasné a srozumitelné, však budete schopny si návody na miminko i na větší děti upravit samy. Kniha je opravdu dokonalým rádcem a pomocníkem a mohu ji jen a jen doporučit.

Knihu Háčkujeme na panenky vydalo nakladatelství Metafora