Recenze: Odborná literatura

Možná se tak narodila, možná je z reklamy

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
reklama

V tomto případě nemá cenu zapírat. Ať už chcete nebo ne, určitě moc dobře víte, které společnosti pozměněný slogan v titulku patří. Ačkoli jde o značku kosmetiky a její reklamy jsou cíleny především na ženy, odvažuji se tvrdit, že i velké procento mužů zná tento slogan nazpaměť jako básničku. A to je přesný účel reklamy. Vryje se vám do paměti, zapamatujete si produkt a uloží se vám do podvědomí až do doby, než půjdete nakupovat. Slogan, melodii, píseň nebo vizuální vjem máte v hlavě a už ho z ní nedostanete. 

 

knihaLegendární hlášky, jejich autory i nejznámější značky podrobně představuje kniha Lionela Salema Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. Tuto publikaci ocení v první řadě lidé z branže, kteří se snaží napodobit úspěch těch nejlepších světových kampaní. Dalšími čtenáři budou jistě tzv. reklamožrouti, které baví sledovat jednotlivé spoty mezi hlavním programem. Dívají se na ně, protože bývají v ideálním případě vtipné, umělecké a hrají v nich krásní lidé. Slogany, které nová kniha připomíná, hrají hlavní roli v TV reklamách, ale i na internetu, v rádiu, na letácích i samotných výrobcích. Z toho důvodu je požadavek na jejich vysokou kvalitu zcela pochopitelný. 

Kniha je rozdělena do dvou hlavních částí. V první z nich autor nejprve vypsal seznam nejznámějších, nejúspěšnějších a nejoblíbenějších reklamních sloganů v historii reklamy. Nechybí orientační rozdělení podle oblastí a druhů výrobků (cestovní ruch, domácnost, finanční služby a další). Druhá část popisuje příběhy sloganů u necelé šedesátky světových značek (Volvo, Procter&Gambel, Christian Dior). 

Mimo aktuálních sloganů nejznámějších značek a firem se tak dozvíte i stručnou historii jednotlivých společností a přehled předchozích marketingových kampaní každé z nich. Věděli jste například, že název Adidas vznikl spojením prvních písmen jména zakladatele značky Adiho Dasslera? Tušili jste, že IKEU založil teprve 17letý Švéd v roce 1943, který se před tím živil prodejem tužek? Nebo například slogan slavných cukrovinek M&M’S zní: „Rozpustí se v ústech, ne v dlani.“ a naráží tak na obyčejné čokoládové tyčinky, které mají tendenci se při konzumaci rozpouštět mezi prsty.

Kniha Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem Lionela Salema by sice už s ohledem na svůj obsah mohla mít příhodnější a funkčnější titul. Kvality samotné publikace to nijak nesnižuje. Autor si dal pěknou práci a dohledal většinu zajímavých kampaní a sloganů, které v nich hráli podstatnou roli. Pro srovnání navíc dokládá několik variant reklamních hlášek, o kterých velké agentury v té době uvažovaly. Čtenáři objektivně představuje reklamní trháky i propadáky tak, aby si sám udělal obrázek o tom, jak těžké je vymyslet alespoň trochu dobrou reklamu, natož pověstný slogan, který si pamatujete léta.

Knihu Reklamní slogany vydalo nakladatelství BizBooks

Aktuality

  • Prosincové akce v knihovnách

     

    Chcete vědět, co zajímavého se děje v knihovnách a jaké akce si pro své čtenáře připravily? Pak sledujte rubriku Knihovny, v níž vás budeme pravidelně informovat o dění v knihovnách a akcích s nimi spojených.

    Číst dál...  
  • Prosincová Pevnost ve znamení Star Wars

    Opět nastal ten správný čas a na pultech trafik se objevil další díl fantasy a sci-fi časopisu Pevnost. Venku už se značně ochladilo, proto si ho vezměte k hořícímu krbu a při jeho čtení se trošku zahřejte. I když některá jeho témata jsou lehce mrazivá. Na co se můžete těšit?

    Číst dál...  

Doporučujeme

icon 10x10px eKNIHOVNA.cz – knihy, noviny, časopisy 24 hodin denně.
icon 10x10px KURZY ANGLIČTINY Navštivte ukázkovou hodinu zdarma!

Nové komentáře

Doporučujeme

icon 10x10px Atraktivní práce pro všechny, kteří si věří.
icon 10x10px SMS zdarma do všech sítí.

Soutěž

  • Soutěž o knihu SexyMamas: Matky matkám

    Ode dneška soutěžíme o knihu SexyMamas: Matky matkám z nakladatelství Biz books. Pokud správně zodpovíte tři jednoduché soutěžní otázky a usměje-li se na vás štěstí při závěrečném losování, kniha bude vaše.

    Číst dál...

Z čtenářského deníku

  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  
  • Biblický příběh, který se odehrává na americkém venkově

    John Steinbeck se narodil roku 1902 v Kalifornii. Vystřídal mnoho různých profesí a získané zkušenosti potom uplatňoval ve svých knihách. Patřil k autorům takzvané ztracené generace zažil první světovou válku a ve svých dílech popisuje bídu, které byl svědkem. Vyzdvihuje krásu kalifornské krajiny a sílu lidského ducha, naopak silně kritizuje násilí, zákeřnost a vypočítavost. Získal Pulitzerovu cenu i Nobelovu cenu za literaturu. Mezi jeho nejznámější knihy patří Hrozny hněvu, O myších a lidech, Pláň Tortilla a právě Na východ od ráje

    Číst dál...  

Přihlášení