Recenze: Odborná literatura

Možná se tak narodila, možná je z reklamy

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
reklama

V tomto případě nemá cenu zapírat. Ať už chcete nebo ne, určitě moc dobře víte, které společnosti pozměněný slogan v titulku patří. Ačkoli jde o značku kosmetiky a její reklamy jsou cíleny především na ženy, odvažuji se tvrdit, že i velké procento mužů zná tento slogan nazpaměť jako básničku. A to je přesný účel reklamy. Vryje se vám do paměti, zapamatujete si produkt a uloží se vám do podvědomí až do doby, než půjdete nakupovat. Slogan, melodii, píseň nebo vizuální vjem máte v hlavě a už ho z ní nedostanete. 

 

knihaLegendární hlášky, jejich autory i nejznámější značky podrobně představuje kniha Lionela Salema Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. Tuto publikaci ocení v první řadě lidé z branže, kteří se snaží napodobit úspěch těch nejlepších světových kampaní. Dalšími čtenáři budou jistě tzv. reklamožrouti, které baví sledovat jednotlivé spoty mezi hlavním programem. Dívají se na ně, protože bývají v ideálním případě vtipné, umělecké a hrají v nich krásní lidé. Slogany, které nová kniha připomíná, hrají hlavní roli v TV reklamách, ale i na internetu, v rádiu, na letácích i samotných výrobcích. Z toho důvodu je požadavek na jejich vysokou kvalitu zcela pochopitelný. 

Kniha je rozdělena do dvou hlavních částí. V první z nich autor nejprve vypsal seznam nejznámějších, nejúspěšnějších a nejoblíbenějších reklamních sloganů v historii reklamy. Nechybí orientační rozdělení podle oblastí a druhů výrobků (cestovní ruch, domácnost, finanční služby a další). Druhá část popisuje příběhy sloganů u necelé šedesátky světových značek (Volvo, Procter&Gambel, Christian Dior). 

Mimo aktuálních sloganů nejznámějších značek a firem se tak dozvíte i stručnou historii jednotlivých společností a přehled předchozích marketingových kampaní každé z nich. Věděli jste například, že název Adidas vznikl spojením prvních písmen jména zakladatele značky Adiho Dasslera? Tušili jste, že IKEU založil teprve 17letý Švéd v roce 1943, který se před tím živil prodejem tužek? Nebo například slogan slavných cukrovinek M&M’S zní: „Rozpustí se v ústech, ne v dlani.“ a naráží tak na obyčejné čokoládové tyčinky, které mají tendenci se při konzumaci rozpouštět mezi prsty.

Kniha Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem Lionela Salema by sice už s ohledem na svůj obsah mohla mít příhodnější a funkčnější titul. Kvality samotné publikace to nijak nesnižuje. Autor si dal pěknou práci a dohledal většinu zajímavých kampaní a sloganů, které v nich hráli podstatnou roli. Pro srovnání navíc dokládá několik variant reklamních hlášek, o kterých velké agentury v té době uvažovaly. Čtenáři objektivně představuje reklamní trháky i propadáky tak, aby si sám udělal obrázek o tom, jak těžké je vymyslet alespoň trochu dobrou reklamu, natož pověstný slogan, který si pamatujete léta.

Knihu Reklamní slogany vydalo nakladatelství BizBooks

Soutěže

Aktuality

  • Program veletrhu Svět knihy 2018 je venku. Na co se můžete těšit?

    Na co se na letošním Světě knihy těšit? „Na Světě knihy nás letos čeká dost zajímavých věcí,“ říká Jiří Pavlovský z nakladatelství Crew. „Především tam budeme představovat sérii Znovuzrození hrdinů DC, největší komiksovou akci u nás, a i první tituly z téhle řady – a čím lepším začít, než Batmanem?“ 

    Číst dál...  
  • Kniha ti sluší 2018: Světový (tý)den knihy a autorských práv se bude slavit v knihkupectvích i knihovnách, zapojí se řada autorů i nakladatelů

    Další ročník osvětové kampaně Svazu českých knihkupců a nakladatelů Kniha ti sluší podporující českou knižní kulturu se blíží – od 23. do 29. dubna se bude slavit v knihkupectvích i knihovnách po celé České republice. Zapojí se do něj celá řada autorů i nakladatelů. Jedním z letošních témat je ochrana autorských práv. Pro všechny příznivce knížek a čtení je připraven dárek v podobě slevového kupónu na knihy, který bude během trvání kampaně uplatnitelný ve všech spřízněných knihkupectvích. SČKN připravilo také soutěž pro třídní kolektivy ze základních škol, kterou společně s dětskými autory Janou Klimentovou, Hynkem Klimkem a Tomášem Němečkem vyhlásí 23. dubna od 10.00 v Paláci knih Luxor. Tváří letošního ročníku se stal oblíbený youtuber Kovy.

    Číst dál...  

Doporučujeme

Nové komentáře

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení