Guerilla marketing: recept na úspěšnou propagaci?

Účinná reklamní kampaň i přes omezené prostředky? Netradiční marketing využívající i agresivní způsob reklamy, a to netradiční cestou? Netradičnost, inovativnost a moment překvapení? To vše představuje Guerilla marketing, jehož autorem je Jay Conrad Levinson.

knihaMetody a postupy guerilla marketingu jsou vhodné zejména pro menší firmy, které nemohou svým protivníkům konkurovat objemem peněz vynaložených na reklamu. Mohou se ale prosadit jinými cestami. A právě o těchto cestách pojednává obsáhlá, hutně napsaná publikace Guerilla marketing. Čtenář se tak dozví o zajímavých tipech, jak relativně levně rozšířit jméno své firmy či svých výrobků. Určité náklady však vznikají vždycky a s tím je nutné počítat.

Kniha Guerilla marketing obsahuje zajímavé rady ohledně marketingu, které mohou napomoci rozběhnutí a rozšíření businessu. Autor knihy nabízí několik zbraní pro malé podniky jako například, jak přesně používat internet k naplnění strategických cílů marketingu; jak opakovaně předávat zprávu o svém výrobku, aby ho mohl potenciální zájemce koupit a další. Autor tak otevírá dveře do nového světa marketingu.

Kniha zasvětí do tajů guerilla marketingu, naučí připravovat strategický plán a také zvolit si nejúčinnější marketingové metody. Zároveň odhalí zákoutí guerilla marketingu v elektronických a informačních médiích. Dotkne se také oblasti psychologie a náhledu na společnost. Publikace obsahuje řadu doporučení, zajímavých poznámek a případových studií. Čtenáře naučí například to, že je nutné potenciální kupce produktu vystavit reklamě více než dvacetkrát, aby opravdu začal uvažovat o tom, že si výrobek koupí.

Guerilla marketing je tedy výborný pomocník pro ty, kdo hledají pomoc v businessu či propagaci svého výrobku nebo služby. Některé rady už vstoupily do všeobecného povědomí, ale jiné mohou být pro marketéry či obchodníky opravdu hodnotné. Záleží ovšem na tom, jaká je čtenářova úroveň znalostí ohledně marketingu. Pro znalé může být užitečná, ale rozhodně ne revoluční. Ale i nadprůměrný marketér zde může nalézt cenné rady.

Firmy Jeep a Toyota zaplatily každá více než 10 milionů dolarů za to, aby jejich vozy Rubicon a Tundra hrály „auto hrdiny“ ve filmech Lara Croft Tomb Rider: The Cradle of Life (Paramount) a Terminator 3: Rise of Machines (Warner Bros Pictures). Společnost Mitsubishi vydala 25 milionů dolarů, aby se její vozy objevily ve filmu Fast 2 Furious (Universal). Všechny tři filmy byly letními kasovními trháky. Byla to pro obě strany výhodná dohoda?
Klíčem k hodnocení účinnosti této metody je povědomost veřejnosti. Dokonce i v situaci, kdy filmové studio pokládá daný film za fiasko, přizvaný sponzor může být jiného názoru – pokud si film získá takovou míru sledovanosti, se kterou sponzor počítal. Pozornost diváků je dnes nejvyhledávanější komoditou. Propagujete zboží a služby s jediným cílem: na konci chcete slyšet cinkat svoji pokladnu. Takže každá příležitost, kdy si můžete získat pozornost, je velmi cenná.
(LEVINSON, Jay Conrad: Guerilla marketing. Praha: Computer Press, 2013.)

Knihu Guerilla marketing vydalo nakladatelství Computer Press