Recenze: Odborná literatura

Guerilla marketing: recept na úspěšnou propagaci?

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
il

Účinná reklamní kampaň i přes omezené prostředky? Netradiční marketing využívající i agresivní způsob reklamy, a to netradiční cestou? Netradičnost, inovativnost a moment překvapení? To vše představuje Guerilla marketing, jehož autorem je Jay Conrad Levinson.


knihaMetody a postupy guerilla marketingu jsou vhodné zejména pro menší firmy, které nemohou svým protivníkům konkurovat objemem peněz vynaložených na reklamu. Mohou se ale prosadit jinými cestami. A právě o těchto cestách pojednává obsáhlá, hutně napsaná publikace Guerilla marketing. Čtenář se tak dozví o zajímavých tipech, jak relativně levně rozšířit jméno své firmy či svých výrobků. Určité náklady však vznikají vždycky a s tím je nutné počítat.

Kniha Guerilla marketing obsahuje zajímavé rady ohledně marketingu, které mohou napomoci rozběhnutí a rozšíření businessu. Autor knihy nabízí několik zbraní pro malé podniky jako například, jak přesně používat internet k naplnění strategických cílů marketingu; jak opakovaně předávat zprávu o svém výrobku, aby ho mohl potenciální zájemce koupit a další. Autor tak otevírá dveře do nového světa marketingu.

Kniha zasvětí do tajů guerilla marketingu, naučí připravovat strategický plán a také zvolit si nejúčinnější marketingové metody. Zároveň odhalí zákoutí guerilla marketingu v elektronických a informačních médiích. Dotkne se také oblasti psychologie a náhledu na společnost. Publikace obsahuje řadu doporučení, zajímavých poznámek a případových studií. Čtenáře naučí například to, že je nutné potenciální kupce produktu vystavit reklamě více než dvacetkrát, aby opravdu začal uvažovat o tom, že si výrobek koupí.

Guerilla marketing je tedy výborný pomocník pro ty, kdo hledají pomoc v businessu či propagaci svého výrobku nebo služby. Některé rady už vstoupily do všeobecného povědomí, ale jiné mohou být pro marketéry či obchodníky opravdu hodnotné. Záleží ovšem na tom, jaká je čtenářova úroveň znalostí ohledně marketingu. Pro znalé může být užitečná, ale rozhodně ne revoluční. Ale i nadprůměrný marketér zde může nalézt cenné rady.

Ukázka z knihy:

Firmy Jeep a Toyota zaplatily každá více než 10 milionů dolarů za to, aby jejich vozy Rubicon a Tundra hrály „auto hrdiny“ ve filmech Lara Croft Tomb Rider: The Cradle of Life (Paramount) a Terminator 3: Rise of Machines (Warner Bros Pictures). Společnost Mitsubishi vydala 25 milionů dolarů, aby se její vozy objevily ve filmu Fast 2 Furious (Universal). Všechny tři filmy byly letními kasovními trháky. Byla to pro obě strany výhodná dohoda?
Klíčem k hodnocení účinnosti této metody je povědomost veřejnosti. Dokonce i v situaci, kdy filmové studio pokládá daný film za fiasko, přizvaný sponzor může být jiného názoru – pokud si film získá takovou míru sledovanosti, se kterou sponzor počítal. Pozornost diváků je dnes nejvyhledávanější komoditou. Propagujete zboží a služby s jediným cílem: na konci chcete slyšet cinkat svoji pokladnu. Takže každá příležitost, kdy si můžete získat pozornost, je velmi cenná.
(LEVINSON, Jay Conrad: Guerilla marketing. Praha: Computer Press, 2013.)

Knihu Guerilla marketing vydalo nakladatelství Computer Press

 

Aktuality

  • Prosincové akce v knihovnách

     

    Chcete vědět, co zajímavého se děje v knihovnách a jaké akce si pro své čtenáře připravily? Pak sledujte rubriku Knihovny, v níž vás budeme pravidelně informovat o dění v knihovnách a akcích s nimi spojených.

    Číst dál...  
  • Prosincová Pevnost ve znamení Star Wars

    Opět nastal ten správný čas a na pultech trafik se objevil další díl fantasy a sci-fi časopisu Pevnost. Venku už se značně ochladilo, proto si ho vezměte k hořícímu krbu a při jeho čtení se trošku zahřejte. I když některá jeho témata jsou lehce mrazivá. Na co se můžete těšit?

    Číst dál...  

Doporučujeme

icon 10x10px eKNIHOVNA.cz – knihy, noviny, časopisy 24 hodin denně.
icon 10x10px KURZY ANGLIČTINY Navštivte ukázkovou hodinu zdarma!

Nové komentáře

Doporučujeme

icon 10x10px Atraktivní práce pro všechny, kteří si věří.
icon 10x10px SMS zdarma do všech sítí.

Soutěž

  • Soutěž o knihu Tři metry vášně

    Ode dneška soutěžíme o knihu Tři metry vášně z nakladatelství Motto. Pokud správně zodpovíte tři jednoduché soutěžní otázky a usměje-li se na vás štěstí při závěrečném losování, kniha bude vaše.

    Číst dál...

Z čtenářského deníku

  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  
  • Biblický příběh, který se odehrává na americkém venkově

    John Steinbeck se narodil roku 1902 v Kalifornii. Vystřídal mnoho různých profesí a získané zkušenosti potom uplatňoval ve svých knihách. Patřil k autorům takzvané ztracené generace zažil první světovou válku a ve svých dílech popisuje bídu, které byl svědkem. Vyzdvihuje krásu kalifornské krajiny a sílu lidského ducha, naopak silně kritizuje násilí, zákeřnost a vypočítavost. Získal Pulitzerovu cenu i Nobelovu cenu za literaturu. Mezi jeho nejznámější knihy patří Hrozny hněvu, O myších a lidech, Pláň Tortilla a právě Na východ od ráje

    Číst dál...  

Přihlášení