Vydejte se na prohlídku nejslavnějšími galeriemi světa

V roce 2004 spatřila poprvé světlo českého světa publikace, která čtenářům přiblížila nejslavnější umělecká díla světové galerie. První díl této jedinečné ediční řady byl věnován muzeu v Louvru v Paříži. Rychle po sobě následovaly další díly věnované galeriím v Londýně, Mnichově, Madridu, atd. V roce 2012 začal Knižní klub s dotiskem těchto publikací.

knihaNa počátku roku 2013 vyšly dvě další publikace, tentokrát věnované Národní galerii v Londýně a Muzeu d´Orsay v Paříži. Všechny publikace jsou sestaveny na podobném principu. Úvodní kapitola nás velmi podrobně seznamuje s historií muzea, jeho vznikem, vývojem a současným životem. Další část knihy představuje hlavní obsah – popis jednotlivých děl, která dané muzeum ukrývá. Na úvodní stránce je stručný popis, jakými nejslavnějšími díly se muzeum pyšní a jací umělci jsou v něm zastoupeni.

Následuje představení jednotlivých děl, a především jejich umělecko – historický rozbor, který je na těchto publikacích jedinečný. Autorky nepředstaví jen vznik obrazu, jeho okolnosti a spletitou historii, jak se do muzea dostal. Za pomoci velice detailních záběrů ukazují nejvýraznější znaky, které jsou pro každé dílo typické, styl malby a rozmístění scény.

Každému obrazu je věnováno několik stran, kde čtenář sleduje celkovou podobu obrazu, potom jeho určitou část zvětšenou na jednu, popřípadě dvě strany, a nakonec následují výkroje detailů opatřené dalšími podrobnými popisy. Na konci každé publikace následuje plán muzea, díky kterému si může čtenář – a potenciální návštěvník představit, kde se daná díla nachází a proč jsou zařazena do určitých částí.

knihaPublikace Knižního klubu přibližující čtenáři mistrovská díla světových rozměrů potěší nejen milovníky umění, ale i čtenáře, kteří by rádi muzea navštívili a nemají tu možnost nebo se chystají na návštěvu a mohou se tak připravit, kde svá oblíbená díla najdou. Publikace mohou být rovněž využitelné jako učební a studijní pomůcky, neboť přináší velmi čtivou formou historii obrazů i jejich podrobné rozpracování.

Ukázka z textu:

I přesto, že se až do dneška vzpomíná na Roberta Bankse Jenkinsona, druhého hraběte z Liverpoolu, jako na velmi průměrného politika, vstoupil do historie díky myšlence, se kterou přišel, kterou prosazoval a která poznamenala anglickou kulturu 19. století a stala se pak součástí celosvětového dědictví. Byla to myšlenka národní galerie otevřené veřejnosti. Dějiny National Gallery (Národní galerie), která byla slavnostně otevřena 10. května 1824, začaly už v roce 1823, kdy se ministerský předseda vlády krále Jiřího IV., právě už zmíněný lord Liverpoole, rozhodl přijmout nabídku na zakoupení umělecké sbírky, shromážděné zakladatelem banky Lloyds, bohatým obchodníkem Johnem Juliem Angersteinem, v čísle 100 na Pall Mall.
(TARABRAOVÁ, Daniela. Slavné galerie světa: National Gallery Londýn, Praha: Knižní klub, 2013. s. 7.)

Knihy Slavné galerie světa: National Gallery Londýn a Slavné galerie světa: Musée d´Orsay Paříž vydalo nakladatelství Knižní klub